۱۶ هزار قمی از تجهیزات امانی هلال‌احمر بهره‌مند شدند

 قم - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: طی چند ماه اخیر افزون بر ۱۶ هزار نفر از مردم قم از تجهیزات امانی هلال‌احمر قم به‌صورت رایگان بهره‌مند شده‌اند.

محمدرضا بهرامی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت همچنین افزون بر ۲ هزار پرونده درمانی برای بیماران سرطانی در هلال‌احمر قم تشکیل شده و بیش از ۵۰ میلیارد ریال کمک دارو و درمان به بیماران نیازمند پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی هلال‌احمر قم تا یک ماه به‌صورت رایگان در اختیار افراد نیازمند قرار می‌گیرد، عنوان کرد: همچنین در راستای تامین نیازهای فراورده‌های خونی در چند ماه گذشته ۴۵۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر قم، اقدام به اهدای خون خود کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم با اشاره به راه‌اندازی «خانه‌های هلال» گفت: هم اینک ۱۲۰ خانه هلال در سطح روستاها و مناطق کم‌برخوردار این استان راه‌اندازی شده که خدمات این جمعیت بصورت تخصصی و جزیی‌تر در این مراکز انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که در استان قم هشت پایگاه امداد و نجات بین‌شهری فعال است، گفت: خلأ پایگاه‌های امداد و نجات به جزء محور قم به تهران، در سایر جاده ها به خصوص نقاط حادثه‌خیز احساس می‌شود.

بهرامی افزود: در سطح استان قم افزون بر ۱۲ هزار داوطلب بصورت مستمر با این مجموعه در حوزه‌های مختلف امداد و نجات همکاری دارند که ازاین‌بین سه هزار نفر شناسنامه‌دار شده‌اند.

وی با بیان اینکه متوسط سن داوطلبان هلال احمر استان قم ۳۵ سال است، تصریح کرد: طی سال گذشته ۵۲ هزار نفر روز خدمات درمانی توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر استان به نیازمندان انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha