۱۰۳ اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد

ساری - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بعد از تایید نهایی تیم تخصصی پزشکی مرگ مغزی، ۱۰۳ اهدای عضو توسط این دانشگام انجام شد که این اقدام به ده ها نفر زندگی دوباره بخشید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، مهدی محمدیان روز یکشنبه افزود: از سال ۱۳۸۵ تاکنون ۱۰۳ اهدای عضو با همت والای مردم و اعتمادی که به کادر درمان این شهرستان داشتند، انجام شد.

وی ادامه داد: قبل از اهدای عضو باید درتخصص‌های مختلف درمانی بحث مرگ مغزی بیمار قطعی شود و تا زمانی که متخصصان این مرگ مغزی رو تایید نکنند روند اهدای عضو صورت نمی گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان این که تیم پزشکی شامل متخصصین نورولوژی یا مغز و اعصاب، نوروسرجری یا جراح مغز و اعصاب، آی سی یو، ریه، بیهوشی و داخلی، مرگ مغزی بیمار را تایید می کنند، خاطرنشان کرد: حتی در بعضی از تخصص ها در این بخش از ۲ پزشک نظرخواهی می شود.

محمدیان با اشاره به فرصت محدود انتقال و اهدای عضو گفت، از خانواده های بیماران تقاضا داریم با سرعت در تصمیم گیری و همکاری با همکاران واحد اهدای عضو، به بیماران چشم انتظار زندگی دوباره ببخشند.

۱۰۳ اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد

معاون درمان دانشگاه افزود: اعضایی مثل قلب، کلیه‌ها، کبد، حتی بخشی از چشم، پوست، اعصاب، عضلات و استخوان‌ها قابل اهدا هستند.

این مقام مسوول تصریح کرد: هر یک از هموطنان می توانند با مراجعه به سایت www.ehdacenter.ir جهت دریافت کارت اهدای عضوو رضایت شخصی نسبت به این امر خداپسندانه اقدام کنند تا قوت قلبی برای خانواده‌های متقاضی باشد تا در صورت نیاز با اطمینان خاطر قدم در این راه بگذارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha