مبارزه با ملخ بومی در سطح ۵۱ هزار هکتار

تهران- ایرنا- مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور از مبارزه با ملخ بومی در سطح ۵۱ هزار هکتار خبر دادو گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی مبارزه تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

سعید معین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت مبارزه با ملخ‌های بومی، اظهار داشت: مبارزه با ملخ‌های بومی شاخک کوتاه و شاخک بلند در سطح بیش از ۵۱ هزار هکتار در ۱۸ استان کشور در حال انجام است که بخش عمده این مبارزه با ملخ‌های شاخک کوتاه مراکشی است.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور افزود: سطح مبارزه با ملخ‌های بومی به سمت مناطق معتدل و سردسیر است و همچنان مبارزه تا شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی درباره میزان خسارت‌ها گفت: عملیات مبارزه با ملخ های بومی به خوبی درحال انجام است تاجایی که تاکنون ملخ مراکشی از مراتع وارد باغات و مزارع نشده است.

معین با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با ملخ های بومی مربوط به استان فارس است تصریح کرد: تاکنون خسارت باغی و زراعی ناشی از حمله ملخ های بومی مراکشی نداشته ایم.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات بیان کرد: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه با ملخ های بومی به ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار هکتار برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha