۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85481563
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زاخارووا: واکنش کشورهای غربی درباره سوء قصد به جان نخست وزیر اسلواکی بدتر از جنایت است

تهران - ایرنا- ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می گوید که واکنش کشورهای غربی به سوء قصد به جان رابرت فیکو، نخست وزیر اسلواکی، حتی بدتر از جنایت است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، زاخارووا افزود: به عکس العمل غرب نگاه کنید، به نظر من، این حتی از خود جنایت هم بدتر است.

وی خاطرنشان کرد که پس از این، غرب شروع به جستجوی «بهانه‌هایی برای اینکه چرا این اتفاق در مرکز اتحادیه اروپا رخ داد» شد و سپس لفاظی های تهاجمی به عنوان شیوه و شعار سیاسی تکرار کردند. مرامی که می گوید؛ تهاجمی صحبت کنید، تهدید کنید و از کلمات به عنوان سلاح استفاده کنید ،نه دفاع، بلکه حمله مستقیم.»

زاخارووا همچنین افزود: برخی از کشورهای غربی گفتند " فیکو خود مقصر است"، مردی "که دیدگاه های یکسانی ندارد و اینکه گفته می شود او تقریباً خودش آن ها را تحریک کرده است. "

این دیپلمات در پایان گفت: "این منطق خارج از هر گفتمان سیاسی و علیه انسانیت است.

رابرت فیکو نخست‌وزیر اسلواکی روز چهارشنبه مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

یک روز پس از تلاش برای ترور رئیس دولت اسلواکی، «رابرت کالیناک» معاون وی امروز (پنجشنبه) خبر داد که وضعیت فیکو پایدار ولی کماکان «بسیار خطیر» است.

جراحان پس از این حمله که در سراسر جهان محکوم شد، ساعت ها را در اتاق عمل سپری و در قالب ۲ تیم برای نجات این چهره سیاسی ۵۹ ساله تلاش کردند.

کالیناک، در بیمارستانی که نخست وزیر اسلواکی در بخش مراقبت های ویژه آن بستری است، به خبرنگاران گفت: در طول شب، پزشکان موفق شدند وضعیت بیمار را تثبیت کنند.

رسانه ها گزارش داده اند که فرد مظنون به تیراندازی، یک نویسنده ۷۱ ساله است اما پلیس هنوز نام هیچ مظنونی را اعلام نکرده است.

پسر فرد متهم به یک رسانه محلی گفت که «مطلقاً نمی دانم پدر به چه چیزی فکر می کرد، چه برنامه ای داشت و چرا این اتفاق افتاد. »

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha