۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۲۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85481551
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دادگاهی در روسیه حکم انسداد دارایی‌های ۲ بانک آلمانی را صادر کرد

تهران- ایرنا- دادگاهی در روسیه روز شنبه در حکمی دستور انسداد ۲۵۹ میلیون دلار از دارایی‌های ۲ بانک «دویچه بانک» و «کامرتس بانک» آلمان را صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این بانک‌ها از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان مالی ساخت یک مرکز فرآوری گاز در روسیه هستند.

دادگاه دستور داده است که ۲۵۹ میلیون از اوراق بهادار، املاک و حساب‌های بانکی دویچه بانک و کامرتس بانک مسدود شود.

این در حالی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا اخیرا بر سر طرحی برای استفاده از میلیاردها یورو سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه برای تسلیح اوکراین و تامین مالی بازسازی این کشور پس از جنگ، به توافق رسیدند.

از آغاز حمله به اوکراین، کشورهای غربی بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در خارج از این کشور را مصادره کرده‌اند که بیش از ۲۰۴ میلیارد دلار آن در بلژیک قرار دارد.

مقام‌های بلژیک اوایل ماه می از قصد این کشور برای ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین خبر داده و اعلام کردند که هزینه این جت‌ها از سود دارایی‌هایی مسدودشده روسیه تامین خواهد شد.

با این حال روسیه در ماه‌های اخیر موفقیت‌های زیادی در میدان جنگ به دست آورده و بر برتری تسلیحاتی و نیروی نظامی خود افزوده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدامات غرب گفت: میهن ما فروشی نیست. دارایی های روسیه باید دست نخورده باقی بماند، زیرا در غیر این صورت واکنش شدیدی به سرقت غرب داده خواهد شد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز گفت که هنوز وجوه هنگفتی از غرب در روسیه وجود دارد که می‌تواند هدف اقدام‌های متقابل مسکو قرار گیرد.

دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشورهای غیردوست شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha