استاندار خراسان جنوبی: برنامه‌های فرهنگی در استان مغفول نمانده است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی در کنار تامین زیرساخت‌های استان مغفول نمانده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت شنبه شب در آیین رونمایی از طرح‌های قرارگاه شهید آوینی استان که با حضور جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: شاهد برنامه‌های متنوع و خوبی اعم از طرح آوای کویر، طرح قرآنی ۳۱۳، نقش همای، دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور در حوزه فرهنگ بوده‌ایم.

وی به اقدامات زیرساختی در استان اشاره کرد و گفت: فاز اول خط انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به نهبندان در هفته اول تیر امسال افتتاح می‌شود که نقش موثری در پایداری شبکه گاز استان دارد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امروز سفر سرکنسول‌ ترکیه در مشهد به استان را داشتیم که طی جلسات برگزار شده مقرر شد کشور ترکیه از برخی ظرفیت‌های خراسان جنوبی اعم از معادن و بنتونیت بهره‌مند شود.

وی گفت: ترکیه رتبه چهارم مقاصد صادراتی ایران را دارد و ارزش کالاهای صادراتی از خراسان جنوبی به ترکیه سال گذشته ۴۲۰ هزار دلار بوده که قابل افزایش است.

قناعت با اشاره به اینکه ذخایر معدنی و محصولات راهبردی کشاورزی استان توجه سرکنسول ترکیه در مشهد را جلب کرد، افزود: مقرر شد در اولین فرصت، با هیاتی متشکل از مدیران بخش دولتی و خصوصی به دفتر سرکنسولی ترکیه در مشهد برویم تا مقدمات کار برای سفر بخش خصوصی به برخی استان‌های ترکیه فراهم شود و شاهد توسعه اقتصادی در حوزه‌های مختلف استان باشیم.

خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان در تیرماه امسال افتتاح می شود

وی به سفر معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان هم اشاره کرد و گفت: عصر امروز با حضور این مقام مسئول، پروژه کوره سینترینگ دولومیت کارخانه تولید اکسید منیزیم شهرستان سربیشه به بهره‌برداری رسید.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این پروژه زمینه اشتغال ۴۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم آورده و ظرفیت تولید سالانه ۳۵ هزار تن را دارد که برای احداث این واحد فرآوری، ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی همچنین از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به خراسان جنوبی در آینده‌ نزدیک خبر داد و گفت: حداکثر تا سه ماه آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن بیرجند - قاین خواهیم بود و مهر امسال نیز لوله‌گذاری طرح انتقال آب از دریای عمان را خواهیم داشت.

جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب وارد بیرجند شد و در اولین برنامه با حضور وی، استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استان از طرح‌های قرارگاه شهید آوینی خراسان جنوبی رونمایی شد.

قرار است ذیل این قرارگاه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی طی یک سال اجرایی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha