۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۰۸
کد خبر: 85481531
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جشنواره امام رضا(ع) می‌تواند به پایگاه اشعار آئینی کشور تبدیل شود

مشهد- ایرنا- دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با اشاره به نقش محوری ثامن الحجج(ع) در فرهنگ ایرانی و تأثیر ایشان بر هویت ملی گفت: با توجه به گستردگی جشنواره امام رضا(ع)، این جشنواره می‌تواند به پایگاه اشعار آئینی در کشور تبدیل شود. 

به گزارش ایرنا، سید احمد میرزاده شنبه شب در اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی، به اهمیت و جایگاه امام رضا(ع) در دل‌ها و فرهنگ ایرانی پرداخت و افزود: امام رضا(ع) محبوب قلب‌ها و معطوف نگاه همه ماست، عاشقان این حضرت در دین و آیین‌های مختلف هستند و این امام بزرگوار محور وفاق و همدلی و از ارکان هویت ملی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هجرت امام رضا (ع) به این منطقه باعث تشکیل نخستین حکومت‌های اسلامی در قرن سوم شده و این امر نشان‌دهنده تأثیر عمیق ایشان بر تاریخ و فرهنگ ایران است.

دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی بیان کرد: شعر کودک و نوجوان، با وجود قدمت نداشتن به لحاظ فنی، دارای بخش سنتی است که به اوایل دهه ۶۰ باز می‌گردد.

میرزاده افزود: در این دوره، ۴۳۰ اثر از ۴۵ شهر دریافت شده و حجم کارها بسیار زیاد بوده است.

وی تأکید کرد: تلاش شده تا بدنه فعال شعر کودک و نوجوان با جشنواره درگیر شود و این امر در سال‌های گذشته به این شکل نبوده است. در همین راستا محافل استانی در شهرهای قم، کرمان، همدان، شیراز، تهران و مشهد برگزار شده است و کتاب‌های مختلف نقد و بررسی شده‌اند.

دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: در محافل، از هفت نفر از پیشکسوتان که اقدامات شایسته‌ای در این حوزه انجام داده‌اند تجلیل به عمل آمده و شعرها دسته‌بندی و به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

میرزاده با بیان اینکه بیست و چند سال است که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت دارد، ابراز امیدواری کرد که جشنواره امام رضا(ع) بتواند کل ادبیات آئینی را زیر پوشش خود بگیرد و به ترویج فرهنگ رضوی کمک کند.

جشنواره امام رضا(ع) می‌تواند به پایگاه اشعار آئینی کشور تبدیل شود


اهمیت نقش نخبگان در ترویج فرهنگ رضوی

مدیر بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) نیز در این مراسم بر اهمیت و نقش مشارکت نخبگان در گسترش و ترویج فرهنگ رضوی تاکید کرد و گفت: این دوره از جشنواره نویدبخش تحولات مثبتی در عرصه فرهنگ و هنر کشور است.

فرهاد قائمیان افزود: این جشنواره نویدبخش آینده‌ای روشن برای نسل جوان است و با تقدیر از شاعران پیشکسوت در هر محفلی که برگزار شده، بستری برای تشکیل انجمن‌های شعر نوجوان فراهم آورده است.

وی ادامه داد: هدف ما این است که با تشکیل این انجمن‌ها، نسل آینده را با فرهنگ رضوی و معرفت بیشتری آشنا سازیم.

این مسوول بیان کرد: از تلاش‌های بنیاد امام رضا(ع) در پیگیری رویکردهای نوین در حوزه شعر کودک و نوجوان سخن گفت و از اقدامات بنیاد در جهت مردمی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی و بزرگان ادبیات کودک و نوجوان قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha