زمان آزمون امتحانات دوره دوم دبیرستان در مازندران تغییر کرد

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از تغییر زمان اجرای آزمون روز نخست پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم (دوره دوم متوسطه) این استان خبرداد.

حسین کمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به بروز مشکل در فرآیند دریافت کارت ورود به جلسه در سامانه، اظهارداشت: در پاسخ به درخواست مدیران اجرایی حوزه‌های امتحانیِ در سراسر استان، با هدف تمرکز و ایجاد آرامش و جلوگیری از تضییع حقوق دانش آموزان، زمان آزمون اول پایه های دهم،یازدهم و دوازدهم از ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت به ۲۷، ۲۹ و ۳۱ خردادماه تغییر کرد.

زمان آزمون امتحانات دوره دوم دبیرستان در مازندران تغییر کرد

وی تصریح کرد: در این راستا امتحان درس دین و زندگی پایه داوزدهم ۲۷ خرداد و در ساعت هفت صبح، پایه دهم ۲۹ خرداد ساعت ۱۰ صبح و پایه یازدهم نیز ۳۱ خردادماه به ساعت هفت تغییر یافت.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش همواره در پی ارتقا نظام آموزشی کشور است. در همین راستا، اجرای مصوبه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی دانش آموزان را همسو با تقویت کیفیت آموزش و بازگرداندن مرجعیت به کتاب درسی،معلم ومدرسه و ایجاد شرایط به نسبت برابر برای راهیابی دانش آموزان مستعد به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور می‌داند.

این مقام مسوول تصریح کرد: زمان و ساعت همه امتحانات دیگر، مطابقِ تقویم اعلامیِ قبلی خواهد بود.

زمان آزمون امتحانات دوره دوم دبیرستان در مازندران تغییر کرد

شرکت بیش از ۳۱ هزار داوطلب در آزمون نهایی امسال

این مقام مسئول شمار شرکت‌کنندگان در آزمون نهایی خردادماه امسال را ۳۱ هزار و ۲۸۲ نفر عنوان کرد و افزود: ۹ هزار و ۴۵ نفر از شرکت‌کنندگان بزرگسالانی هستند که از سال‌های گذشته به دنبال دریافت مدرک دیپلم، ترمیم نمره یا ایجاد سابقه هستند.

کمالی گفت: سوالات آزمون سراسری است اما تصحیح سوالات هر استان توسط یک استان دیگر انجام می‌شود.

وی افزود: سوالات از کتاب‌های دانش‌آموزان طراحی شده و به همین دلیل شرکت‌کنندگان حتما کتاب را مطالعه کنند، سوالات مفهوم‌ محور است و شرکت‌کنندگان باید با استنتاج به سوالات پاسخ دهند.

مازندران دارای ۵۲۰ هزار دانش آموز ۴۵ هزار معلم و چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha