۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۴۷
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85481498
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزاران نفر در واشنگتن در حمایت از فلسطین راهپیمایی می کنند

تهران-ایرنا- رسانه های آمریکای اعلام کردند که هزاران معترض روز شنبه به وقت محلی برای حمایت از حقوق فلسطینی‌ها و پایان فوری حملات اسرائیل به غزه در واشنگتن پایتخت آمریکا تظاهرات خواهند کرد.

به گزارش شنبه شب ایرنا از "لس آنجلس تایمز" این تظاهرات همزمان با هفتاد و ششمین سالگرد روز نکبت انجام می شود.

به نوشته لس آنجلس تایمز، برگزارکنندگان این تظاهرات برای این راهپیمایی اقدام به دریافت هیچ گونه مجوزی از خدمات پارک ملی که بر مرکز خرید ملی نظارت دارد، نکرده اند.

این مجوزها، که شامل تخمین حضور مردم می‌شود، یک اقدام معمول برای تجمعات یا اعتراضات بزرگ است.

در ماه ژانویه، هزاران حامی فلسطین در یکی از بزرگ ترین تظاهرات در منطقه کلمبیا در مرکز خرید ملی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این تظاهرات همچنین با اعتراض به سرکوب خشونت آمیز طرفداران فلسطین در دانشگاه های سراسر آمریکا برگزار شد.

در هفته های اخیر، چادرهای معترضان در محوطه بیش از ۶۰ دانشگاه مختلف آمریکا توسط پلیس جمع آوری شده و بیش از ۲ هزار نفر نیز بازداشت شده اند.

به گزارش ایرنا، روز نکبت، سالگرد اشغال اراضی فلسطین و آواره شدن صدها هزار فلسطینی توسط گروه‌های صهیونیستی است. این روز یادآور مصیبتی است که در سال ۱۹۴۸ میلادی (۱۳۲۷ خورشیدی) بر فلسطین رفت و هنوز دامن گیر میلیون‌ها فلسطینی در سراسر دنیا است.

رژیم صهیونیستی طی هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

این رژیم همچنین به بهانه نابودی حماس قصد دارد تا به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کند. این مساله نگرانی بین‌المللی را برانگیخته و به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که چنین اقدامی بحران انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تصویب کرد؛ اما رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد واشنگتن این قطعنامه را نادیده گرفته است و به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۷ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha