۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85481483
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مردم نگران نباشند؛ سوخت جایگزین مردم شیروان و فاروج تامین است

بجنورد-ایرنا- مدیر شرکت نفت منطقه خراسان شمالی با اشاره به قطع ۳۶ ساعته گاز در شهرستان فاروج و شیروان گفت: تدابیر لازم برای تامین سوخت جایگزین گاز طبیعی در این شهرستان‌ها اندیشیده شد و مردم در این باره نگرانی نداشته باشند. 

سیدرضا احمدنیا روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قطع جریان گاز در شهرستان فاروج و شیروان با اجرای طرح اتصال به شبکه جدید گاز سرخس محتمل است و این قطعی از سوم خردادماه به مدت ۳۶ ساعت پیش بینی شده است.

وی افزود: خوشبختانه صنایع، سوخت جایگزین را به میزان مورد نیاز ذخیره سازی کرده و مشکلی در این باره وجود ندارد همچنین تدابیر لازم برای تامین سوخت جایگزین گاز در مرغداری ها، نانوایی و بیمارستان ها نیز اندیشیده شده است.

مدیر شرکت نفت منطقه خراسان شمالی بیان کرد: خانواده های شهری و روستایی در شهرستان فاروج برای تامین کپسول های گاز مایع می توانند به سه عامل توزیع مراجعه کرده و نسبت به شارژ کپسول و یا پیک نیک اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تامین سوخت مایع در مناطقی که با قطع گاز طبیعی رو به رو می شود، نیاز به ثبت نام در سامانه سدف ندارد و افراد با کارت بانکی می توانند سوخت را تامین کنند.

به گزارش ایرنا، شرکت گاز خراسان شمالی اعلام کرده است که جریان گاز ۱۵ هزار مشترک شهرستان فاروج و شیروان برای اتصال به شبکه جدید گاز سرخس از صبح روز سوم خردادماه جاری به مدت چند روز قطع می شود.

در مرحله نخست این قطعی مشترکان قبل فاروج تا ابتدای شهر شیروان را شامل و در مرحله دوم نیز گاز از روستاهای شرق شیروان تا کارخانه سیمان قطع می شود.

جمعیت شهری تحت پوشش گاز در خراسان شمالی به ۱۰۰ درصد و جمعیت روستایی به ۹۹.۸ درصد افزایش یافته که در هر ۲ فاکتور بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و در حال حاضر ۲۵ شهر، ۷۶۴ روستا و یکهزار و ۶۹ واحد صنعتی در استان از گاز طبیعی برخوردار هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha