۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۰۳
کد خبر: 85481467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ نفر از سیلاب شاندیز نجات یافتند/آب گرفتگی ۶ منزل مسکونی

مشهد- ایرنا- فرماندار طرقبه شاندیز گفت: ۲ نفر در محدوده "دهنو" بخش شاندیز این شهرستان عصر امروز شنبه گرفتار سیلاب شدند که توسط مردم و عوامل هلال احمر نجات یافتند.

حمیدرضا ضیایی رحیمیان شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از نجات یافتگان فردی است که ویدئوی سقوط وی در سیلاب در فضای مجازی منتشر شده و خوشبختانه در انتهای جریانی سیلابی نجات می یابد.

وی گفت: در منطقه ویرانی و دهنو شاهد آبگرفتگی معابر و سیلاب بودیم و برخی خودروها نیز گرفتار سیلاب شدند.

ضیایی رحیمیان خاطر نشان کرد: در محدوده روستاهای"دهنو" و"ویرانی" در مجموع ۶ منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شدند، همه این منازل مسکونی غیراصولی، خارج از ضابطه و بیرون حریم طرح هادی روستایی ساخته شده بودند.

فرماندار طرقبه شاندیز به آسیب دیدن تاسیسات برق در محدوده کاخ بیلدر در شاندیز اشاره کرد و گفت: ریزش کوه حوالی جاده های روستایی زشک، کنگ و نغندر موجب انسداد موقت این مسیرها شد که با تلاش راهداران جاده های محلی یاد شده بازگشایی شدند.

ضیایی رحیمیان بیان داشت: رودخانه مایان نیز طغیان کرده که البته جریان سیلاب مدیریت شده و الان هیچ مشکل خاصی در شهرستان بواسطه بارشهای شدید عصر امروز نداریم.

بر اساس اعلام دستگاه‌های خدماتی شمار ساکنان شهرستان طرقبه شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این جمعیت در دو شهر طرقبه و شاندیز و ۳۹ روستای دارای دهیاری سکونت دارند.

اکنون ۱۵ آبادی شهرستان طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری شناخته شده و ییلاقی و گردشگر پذیر هستند.

شهرستان طرقبه - شاندیز نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه‌های طبیعی کوهستانی، چشم‌اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی از روز سه‌شنبه سامانه بارشی پرقدرتی در استان فعال شد، این سامانه تا اوایل هفته آینده بارشهای رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه، بارش تگرگ توام با وزش باد شدید و آبگرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی دارد.

هواشناسی خراسان رضوی همچنین نسبت به بارش تگرگ، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان در این فاصله زمانی هشدار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha