۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۱۲
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85481346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمله موشکی «سرایا القدس» به شهر اشغالی «عسقلان»

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۱۲
کد خبر: 85481346
حمله موشکی «سرایا القدس» به شهر اشغالی «عسقلان»

تهران- ایرنا- سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی امروز (شنبه) اعلام کرد که در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی و ادامه کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، شهر اشغالی عسقلان را هدف حمله موشکی قرار داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، در پی این حمله آژیر خطر در منطقه عسقلان و شهرک‌های اطراف نوار غزه به صدا درآمد.

خبرنگار این شبکه در غزه در این باره اعلام کرد: حمله موشکی به اراضی اشغالی از شمال نوار غزه که درگیری‌ها با نیروهای اشغالگر در آن جریان دارد، انجام شده است.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود و مقامات کنونی و سابق این رژیم به تدریج به بی نتیجه بودن جنگ علیه نوار غزه و مصیبتی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و کابینه او بر سر این رژیم آورده اند اذعان کرده اند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» در این باره به نقل از «رام بن باراک» عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی نوشت: جنگ علیه غزه بی نتیجه بوده و ما در حال شکست هستیم.

این مقام صهیونیست با اشاره به فروپاشی اقتصاد رژیم صهیونیستی و انزوای بین المللی آن، افزود: ارتش مجبور است برای تصرف مناطقی که قبلا تصرف کرده بود، بجنگد و هر روز نظامیان بیشتری باید در این راه کشته شوند.

از سوی دیگر «دان حالوتس» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز وضعیت کنونی این رژیم را ناشی از سیاست های غلط «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر دانست و گفت: نتانیاهو این وضعیت اسف‌بار را برای ما رقم زد و باید برود.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از یک مقام کابینه این رژیم با اذعان به ناتوانی رژیم صهیونیستی در از بین بردن جنبش حماس در نوار غزه نوشت: باور آمریکایی ها این است که حماس به همین شکل در غزه باقی خواهد ماند.

در شرایطی که مقامات سیاسی و نظامی و رسانه های رژیم صهیونیستی پیش از این نابودی کامل مقاومت فلسطین را هدف واشنگتن و تل آویو اعلام کرده بودند، معاریو به نقل از این مقام صهیونیست، افزود: هدف آمریکا تضعیف حماس است تا نتواند عملیاتی مشابه عملیات هفت اکتبر (طوفان الاقصی) انجام دهد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند. رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha