۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85481272
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کفتار تصادفی «ششتمد» در سبزوار تلف شد + فیلم

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۳
کد خبر: 85481272
کفتار تصادفی «ششتمد» در سبزوار تلف شد + فیلم

سبزوار - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت:‌ یک قلاده کفتار که دیشب در ورودی شهر ششتمد در غرب خراسان رضوی با خودرو سواری برخورد کرده و زخمی شده بود،‌ امروز تلف شد.

محمدرضا بسملی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ آسیب دیدگی این کفتار توسط دوستداران محیط زیست به اداره محیط زیست سبزوار اطلاع رسانی شده بود که بلافاصله تیم احیا و تیمار حیات وحش به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود:‌ این گونه جانوری که پیر هم بود، علاوه بر قطع نخاع، دچار ضرب دیدگی های داخلی نیز شده بود که بدون فوت وقت به سبزوار انتقال یافته و پس از عمل رادیوگرافی،‌ زیر مراقبت های درمانی قرار گرفت،‌ اما آسیب دیدگی زیاد و از سویی پیری حیوان، اجازه نداد که از این حادثه جان بدر ببرد و صبح امروز تلف شد.

وی گفت:‌ کفتار به عنوان یک گونه بسیار ارزشمند جانوری،‌ نقشی منحصر به فرد در محیط زیست بازی کرده و به نوعی پاکسازی طبعیت را بر عهده دارد و از این رو وجود آن در چرخه زیستی بسیار حائز اهمیت است.

بسملی گفت:‌ کفتار، بر خلاف بسیاری از گوشتخواران زنده خوار نیست بلکه لاشه خوار است و با شکار موش و دیگر جوندگان، نقشی ممتاز در کنترل جمعیت جوندگان و حفظ محصولات کشاورزی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha