استاندار فارس: جوان سازی جمعیت کشور در دستور کار دولت  است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: دولت به دنبال جوان سازی و افزایش جمعیت جوان کشور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد هست و به این مهم اهتمام ویژه دارد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، شنبه در آیین تکریم از کارکنان استانداری و فرمانداری‌های استان که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده یا صاحب فرزند شده‌اند افزود: جوانان از پیروزی انقلاب اسلامی تا دفاع در جنگ هشت ساله و پس از آن در مقاطع و برهه‌های مختلف، پیشرفت، استقلال و آزادی کشور را محقق کرده‌اند.

او ادامه داد: جوانان کشور از پیروزی انقلاب اسلامی تا دوران هشت ساله دفاع مقدس و پس از آن در مقاطع و برهه‌های مختلف، پیشرفت، استقلال و آزادی کشور را محقق کرده‌اند و طبیعی است که دشمن برای کاهش نیروی جوان و خلاق کشور برنامه ریزی کند.

وی، بر لزوم تشکیل منظم و مستمر کارگاه‌های آموزش سبک زندگی برای خانواده‌های تازه تشکیل شده نیز تاکید کرد و گفت: مهمترین کار قبل و بعد ازدواج آموختن چگونه زندگی کردن است و باید نحوه مواجهه و پاسخ به مشکلات درون زندگی اعم از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به زوج های جوان آموزش داده شود.

او اظهار کرد: آمار شورای اجتماعی استان بیانگر کاهش آمار طلاق این استان در سال ۱۴۲۰ است.


استاندار فارس، خواستار تدوین بسته‌های تشویقی در حوزه ازدواج و فرزندآوری شد و افزود: از تمام سازمان‌های استان خواسته‌ام هر کدام بسته تشویقی فرزندآوری و ازدواج را تدوین و به مدیر کل اجتماعی استانداری ارائه دهند.

ایمانیه افزود: بنا داریم بهترین مشوق‌ها را معرفی و رقابت مثبتی ایجاد کنیم تا باعث ایجاد انگیزه در جوانان و خانواده‌ها برای ازدواج و فرزندآوری شود.

وی، با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود گفت: با تشکیل صندوق قرض الحسنه استانداری به ازای هر نفر از همکاران که در یک سال گذشته ازدواج کرده‌اند مبلغی از جانب استاندار سپرده‌گذاری می‌شود تا به عنوان تسهیلات قرض الحسنه به تناوب در اختیار آنها قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha