ایجاد پارک فناوری در شرق مشهد می تواند جاذبه ای برای توسعه متوازن این شهر باشد

مشهد- ایرنا- نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این که شرق مشهد نسبت به غرب پیشرفت کمتری داشته است و نیاز به جاذبه برای توسعه این منطقه هستیم، ایجاد پارک علم و فناوری می‌تواند جاذبه خوبی برای این منطقه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از پارک علم و فناوری خراسان رضوی میثم ظهوریان ابوترابی روز شنبه در دیدار با مسوولان این پارک افزود:پارک علم و فناوری خراسان رضوی در تبدیل دانش به ثروت و در راستای ایجاد جهش کشور جایگاه ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: به طور جدی باید به سمت دانش‌بنیان شدن حرکت کنیم و سرمایه گذاری‌ها باید در جهت دانش‌بنیان پیش برود. اقتصاد ما به تغییر در صنایع و محاسبات ارزش افزوده در صنایع نیاز دارد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز با اشاره به نقش کلیدی پارک‌های علم و فناوری در تحقق شعار سال گفت: با حمایت مسوولان، پارک علم و فناوری خراسان رضوی می‌تواند مکانی برای تجلی شعار سال باشد.

علی اسماعیلی افزود: مخاطب اصلی پارک‌های علم و فناوری، نخبگان و فناورانی هستند که می‌خواهند از نقطه ابتدایی و با ایده‌ای ساختارمند، نیاز کشور را مرتفع ‌کنند و با مشارکت و تیم‌سازی به مرز دانش و جهش تولید برسند.

وی ادامه داد: اهداف کلیدی ما در این مجموعه، آموزش فرهنگ فناوری است و می خواهیم به واسطه دانش به درآمدزایی برسیم و این خدمت تمام استان را در بر بگیرد.

اسماعیلی تصریح کرد: تاسیس پردیس و مراکز رشد فناوری در شهرستان‌ها باعث شناسایی ظرفیت‌های استان و ظهور استعدادها می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha