۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۰
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85481122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدفگذاری پارک علم و فناوری خوزستان در جامعه و خانواده/لزوم راه‌اندازی مدارس مهارت‌آموزی

اهواز - ایرنا -  رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: معیار موفقیت پارک‌ها در نقطه ای است که خانواده‌ها و جامعه پارک را به عنوان عنصر موثر و اثر گذار در زندگی خود بشناسند.

به گزارش ایرنا سید یحیی میرزایی روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه فناوری باید به خانواده ها ورود پیدا کند گفت: بسیاری از شرکت‌های فناور کشور بر اساس نیاز جامعه انعطاف پذیر هستند و خط تولید خود را تغییر می دهند که نمونه بارز آن در زمان همه‌گیری ویروس کرونا بود که شرکت‌ها به تولید ماسک و یا محلول‌های ضد عفونی کننده روی آوردند.

وی افزود: بسیاری از استان‌های کشوربا پارک‌های علم و فناوری از دوران بیماری کرونا آشنا شدند چون بیشترین نقش آنها در صنعت و ارتباط با پتروشیمی‌ها، نفت و گاز و ... بوده است.

میرزایی ادامه داد: در حال حاضر وجهه صنعتی پارک‌ها بر جامعه و خانواده غالب است و شاید یکی از دلایل ناشناخته بودن نوع فعالیت آن تمرکز بر صنعت بوده است.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: پارک باید سمت و سوی تامین نیازهای جامعه حرکت کند تا به عنوان عامل مثبت در زندگی مردم شناخته شود چون نقش پارک‌ها به عنوان مثال در صنایع و بیمارستان‌ها پررنگ بوده اما در خانواده به خوبی شناخته شده نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تمرکز و توجه رسانه‌ها به فرهنگ اشتغال و کسب و کار گفت: باید تمرکز حوزه فناوری، تفکر خانواده و حوزه آموزش دانشگاه را به سمت آموزش‌های مهارتی سوق دهیم تا فقط توجه به استخدام های دولتی نباشد.

افزایش قدرت چانه زنی پارک در صنایع

میرزایی در خصوص برنامه‌های امسال توضیح داد: از جمله اولویت‌ها این است که توانمندسازی شرکت‌ها علاوه بر توسعه کمی در پارک ها حفظ شود و قدرت چانه زنی خود را در صنایع بالا ببریم.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به ماموریت گرا کردن پارک‌ها اظهار کرد: سیاستگذاری در این خصوص باعث می شود در چند حوزه از جمله زنجیره ارزش تمرکز بیشتری ایجاد شود.

وی با توجه به اهمیت زنجیره ارزش گفت: امسال بر روی این مقوله تمرکز بسیاری صورت گرفته و باید نوآوری در زنجیره ارزش را لحاظ کنیم.

پارک علم و فناوری خوزستان در ردیف برگزیدگان فناوری کشور

میرزایی در خصوص عملکرد حوزه پارک علم و فناوری بیان کرد: پارک خوزستان در ۲ تا سه سال اخیربه عنوان یکی از برگزیدگان ملی فناوری در کشور شناخته شد و در حوزه های امنیت و سلامت و به ویژه کرونا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

برنامه راه اندازی مدارس مهارت آموزی

رییس پارک علم و فناوری خوزستان با تاکید بر اینکه توجه به حوزه دانش آموزی نیز از رسالت‌های پارک محسوب می‌شود اظهار کرد: مخاطب این نهاد جامعه است به گونه ای که در ۲ سال گذشته یک کانون خلاقیت برای دانش آموزان راه اندازی شد و تورهای بازدید دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش از مناطق کم برخوردار آغاز شده است.

وی اضافه کرد: راه اندازی مدارس اشتغال و مهارت آموزی در غرب کرخه یا مناطقی از شهر اهواز که دانش آموزان حتی به موبایل دسترسی ندارند در برنامه است.

میرزایی تاکید کرد: بخش خصوصی بازوهای ما هستند تا بتوانیم برای آغاز یک کار این بخش کمک بگیریم.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: در حال حاضر ۴۲۷ شرکت فناوردر پارک علم و فناوری و ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در خوزستان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha