رییس سازمان مدیریت استان: ۱۱۸ همت برای تحقق شعار سال در یزد پیش‌بینی شد

یزد- ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با اشاره به تامین منابع مالی استان برای تحقق برنامه‌ عملیاتی شعار امسال گفت: ۱۱۸ همت از منابع مالی مختلف از جمله بودجه عمومی دولت، آورده بخش خصوصی، تسهیلات بانکی، بورس و بازار سرمایه، منابع داخلی شرکت‌های دولتی، منابع شهرداری‌ها، منابع خیری و مولدسازی در این زمینه پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا "مجید دهقانی زاده" روز شنبه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد سهام استان در تشریح برنامه عملیاتی تحقق شعار سال استان با اشاره به اقدام کم نظیر و مثال‌زدنی دولت سیزدهم در ابلاغ برنامه عملیاتی شعار سال ۱۴۰۳، افزود: دولت پس از انتخاب شعار سال با همت والای خود و در کمترین زمان ممکن برنامه بسیار منسجم و دقیقی را برای تحقق آن آماده و ابلاغ کرد که نظیر آن را در سال‌های گذشته بدین صورت نداشته ‎ایم.

وی اظهار کرد: این برنامه با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور و طی جلسات فشرده دولت با اعضای خود آماده در هیات وزیران به تصویب رسید که پس از ابلاغ آن استان‌ها باید برش استانی را طراحی و به کشور ارسال کرد.

دهقانی‌زاده اضافه کرد: در همین راستا پیش‌نویس برش استانی این برنامه از سوی یزد در کشور مورد اقبال قرار گرفت و به عنوان الگوی کشوری پذیرفته شد که باید تمامی استان‌ها در این چارچوب برش استانی خود را طراحی و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کنند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد در همین راستا به تشریح برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در استان پرداخت و گفت: برش استانی این برنامه در چارچوب برنامه کشوری بوده است تا امکان استفاده مطلوب از ظرفیت‌های و امکانات طراحی شده توسط دولت مردمی انجام شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد ضمن اشاره به ظرفیت‌های استانی و با توجه به پیشرو بودن استان یزد در حوزه‌های علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در کشور، یکی از بخش‌های ارزش آفرین مورد تاکید استان در این برنامه را توسعه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد رقومی معرفی کرد و گفت: توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور جهش تولید در این برنامه شده است.

به گفته دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، باتوجه به صنعتی معدنی بودن استان یزد و قرار داشتن دفاتر شرکت‌ها در تهران، بخشی از تسهیلات استان یزد در ردیف تسهیلات استان تهران منظور شده و این مهم در فایل اعلامی از سوی بانک مرکزی قید شده است.

دهقانی‌زاده به ارایه برنامه تفصیلی جلب مشارکت مردم به نقش مهم رسانه‌ها و اثرگذاری آن در تحقق شعار سال اشاره کرد و خواستار مشارکت و همراهی تمامی دستگاه‌های ذیربط در اجرای کامل برنامه‌ها شد و گفت: نباید انتظار داشته باشیم که یک بخش یا نهاد به تنهایی بتواند این برنامه را محقق کند چرا نیاز به مشارکت و همت تمامی مجموعه‌ها دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد در راستای تکمیل طرحهای تولیدی نیمه تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی موجود استان با لحاظ صرفه و صلاح اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاههای تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش تولید در این برنامه اظهار داشت: در برنامه عملیاتی شعار سال استان، بهره‌برداری از ۴۸ طرح تولیدی نیمه تمام، احیای ۵۳ واحد تولیدی راکد و بازسازی و نوسازی ۱۰۰ واحد تولیدی پیش بینی شده است.

دهقانی‌زاده با بیان اینکه در این برنامه ایجاد ۱۸ هزار شغل و رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی در استان پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: بدون بهره‌وری رشد اقتصادی استان شکننده بوده و تداومی نخواهد داشت.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از بهره‌برداری و افتتاح ۱۵۲ طرح و پروژه ملی و استانی طی سال ۱۴۰۳ و عملیاتی شدن برنامه جهش تولید با مشارکت مردم خبر داد و گفت: هفت هزار و ۷۲۹ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای افتتاح این طرح و پروژه‎ها نیاز است که پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

به گفته دهقانی‌زاده، در این برنامه عملیاتی توجه ویژه‌ای به طرح‌های زیرساختی و تامین آب، برق و گاز استان شده است.

وی از نحوه پایش و ارزیابی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای تحقق این برنامه استانی سخن گفت و اظهار داشت: گزارش پیشرفت تحقق اهداف کمی تعیین شده در این برنامه باید در بازه‌های زمانی سه ماهه از ابتدای سال ۱۴۰۳ با همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهیه و به استاندار و سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha