۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85481087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۳۶ زوج در زنجان از خدمات ناباروری بهره‌مند شدند

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۴
کد خبر: 85481087
۱۲۳۶ زوج در زنجان از خدمات ناباروری بهره‌مند شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه تا کنون یک‌هزار و ۲۳۶ زوج نابارور شناسایی شده و نشان دار استان از خدمات و درمان‌های ناباروری بهره‌مند شده‌اند گفت: قشر عظیمی از زوج‌های نابارور به لحاظ منابع، امکان بهره مندی از خدمات درمان ناباروری را ندارند که خوشبختانه با تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت های بیمه ای بخش بزرگی از مشکلات این افراد مرتفع شد.

سعید کرمی زنجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه همچنان حمایت از زوجین نابارور روند صعودی در استان دارد افزود: هم اکنون ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی، با بیان اینکه در سال جاری خدمات بهتری به زوجین نابارور ارائه خواهد شد، اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ که قانون و الزام ارایه خدمات به زوجین نابارور ابلاغ شد، سازمان بیمه سلامت تلاش کرد تا در تمام نقاط کشور از سیاست های جمعیتی با حمایت بیمه ای از زوجین نابارور پشتیبانی کند.

این مسوول ادامه داد: بر این اساس تعدادی از گروه های هدف شناسایی شده و با تحت پوشش قرار گرفتن از خدمات لازم برخوردار شدند.

وی اظهار داشت: بیمه سلامت تمامی مادران فاقد پوشش بیمه ای را در دوران بارداری و شیردهی همچنین کودکان تا پایان پنج سالگی را بر اساس آزمون وسع تحت پوشش بیمه ای قرار می دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: همچنین تمامی خدمات درمانی بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال به صورت رایگان ارائه می‌شود.

به گفته کرمی زنجانی هم اکنون بیمه سلامت ۶۶ قلم دارو و بیش از ۲۰ خدمت آزمایشگاهی، جراحی و تشخیصی را پوشش می دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح تا کنون در بخش بستری (طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد) و سرپایی در مجموع ۳۶ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال به تعداد ۲ هزار ۶۹۳ مراجعه، در راستای درمان ناباروری هزینه شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha