مازندران امیدوار شد؛احیای کارخانه‌ها، افتتاح بیمارستان‌ها،تولید ۵۰ هزار تن کاغذ امید بخشید

تهران- ایرنا- عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اسفناک پروژه‌های نیمه تمام در دولت قبل، تلاش جهادی دولت سیزدهم برای احیای کارخانه‌ها، افتتاح بیمارستان‌ها را تشریح کرد.

کمال علیپور خنکداری در ارزیابی خود از سفر رئیس جمهور به استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: قبل از اولین سفر رئیس جمهور به استان، ما نشست‌های مختلفی با آقای مرتضوی وزیر تعاون و رفاه که در آن زمان معاون اجرایی رئیس جمهور بود و آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور داشتیم.

وی افزود: درخصوص معضلات و مشکلاتی را که آنها احصا کرده بودند و ما به عنوان خادم مردم در مجلس آن مشکلات را شناسایی کرده و می‌شناختیم و سال‌های سال (عقب) بر زمین مانده بود به یک جمع‌بندی رسیدیم که به نظر می‌رسد ماحصل آن کارهای خوبی انجام شد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس عنوان کرد: سفر اول رئیس جمهور مصوبات مهمی داشت که مدیران اجرایی آن ها را پیگیری کردند، بسیاری از پروژه‌ها با درصد بالا نزدیک به اتمام هستند و بسیاری از پروژه ها هم به اتمام رسیده اند.

علیپور ادامه داد: به عنوان مثال ما در استان مازندران برای سرانه درمانی استان وضعیتی مناسبی نداشتیم و پروژه‌های نیمه‌تمام بیمارستانی، درمانی و کلینیکی بر زمین مانده بود و خاک می‌خورد و کسی به آنها توجه نمی‌کرد، مردم هم از دیدن این وضعیت و همچنین نامناسبت بودن وضعیت درمان و پایین بودن سرانه‌های درمان به لحاظ تخت بیمارستان ناراحت بودند.

دولت سیزدهم با تخصیص اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی ظرف دو سال پروژه نیمه تمام بیمارستان قائم‌شهر را تکمیل کرد

وی تصریح کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان مازندران مصوبات مهمی در این خصوص داشتیم، بیشتر مصوبات به افتتاح‌ها، موضوعات بیمارستانی، کلینیکی و درمانی از غرب به شرق اختصاص داشت. در قائم شهر بزرگترین بیمارستان استان مازندران با بیش از ۳۰۰ تختخواب با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان افتتاح شد این پروژه قبلا حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان کار شده و بر زمین مانده بود و در طول این دو سال نزدیک با اعتباری نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان و با تلاش شبانه‌روزی به پایان رسید.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: به عنوان مثال کلینیک بر زمین مانده طوبا در قائمشهر، بزرگترین مرکز رادیولوژی و تصویربرداری بابل و پروژه بیمارستان بهشهر در این مدت به پایان رسید و بزرگترین مجتمع بیمارستانی تنکابن هم تقریبا رو به اتمام است و باید افتتاح شود. همچنین کارهای دیگری از جمله کلینیک امیرکلا، فریدون کنار و کارهای کوچک درمانی از این قبیل که بر زمین مانده بود در دولت سیزدهم و در طول این دو سال انجام شده است.

علیپور خنکداری خاطرنشان کرد: با افتتاح بزرگترین بیمارستان رازی قائمشهر با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان بسیاری از پرستاران، پزشکان، متخصصان، نیروهای خدماتی، تاسیساتی و مهندسانی که بیکار بودند جذب شدند و کمک فراوانی به بحث اشتغال صورت گرفت.

وی ادامه داد: موضوع بعدی در ارتباط با کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل استان بود که به آنها توجهی نشده بود به عنوان مثال بخشی زیادی از نساجی قائمشهر که قطب تولید پارچه کشور بود سال‌های سال تخریب شده بود اما ما اجازه تخریب دو قسمت دیگر این کارخانه را ندادیم.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: در ارتباط با نساجی شماره سه، از زمانی که رئیس جمهور آمدند، اعتباراتی که قرار دادند تقریبا پایدار شده، اشتغال ایجاد شده و به تولید رسیده و کارهای خوبی در دست انجام است و در این سفر ادامه اقدامات یعنی رنگرزی‌ها و کارهای دیگر باید انجام شود که بتواند به قطب تولید منسوجات هم تبدیل شود و این کار بسیار خوبی بود که بحمدالله انجام شد.

دولت سیزدهم تولید کاغذ را از ۴ هزار تن به ۵۰ هزار تن رساند

علیپور خنکداری بیان کرد: با اشاره به بحث تولید کاغذ در کشور گفت: کارخانه چوب و کاغذ در استان مازندران که تقریبا سالی چهار هزار تن کاغذ تولید می‌کرد کاملا راکد شده بود از زمان حضور رئیس جمهور تا الان اکنون تقریبا تولید کاغذ به ۵۰ هزار تن رسیده و می‌توان تولید آن را به ۱۲۰ هزار تن رساند.

وی ادامه داد: امسال کل کاغذ آموزش و پرورش برای تولید کتاب از همین کارخانه تامین شده و قرارداد هم بسته شده و بحمدالله اشتغال بسیار خوبی در این زمینه ایجاد شده است و کارخانه‌ای که می‌گفتند راکد و تعطیل شده امروز به یکی از قطب‌های اصلی تولید کاغذ تبدیل شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: حتی در آینده می‌توان کاغذ مورد نیاز وزارتخانه‌های علوم، فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش و شرکت‌های خصوصی را از همین کارخانه بزرگ تولید چوب و کاغذ تامین کرد که اقدام خیلی خوبی است و از این بابت از رئیس جمهور قدردانی می‌کنیم که ایستادگی کردند و کارها انجام شد.

بسیاری از کارخانجات نیمه‌راکد در شرق و غرب استان فعال شده است/ امید در دل مردم جوانه زد

علیپور عنوان کرد: بسیاری از کارخانجات نیمه‌راکد ما که درخصوص آنها نگرانی وجود داشت در شرق و غرب استان تقریبا فعال شد که می‌تواند هم در بحث اشتغال و هم در پشتیبانی‌سازی کشور و استان تاثیرگذار باشد.

وی گفت: بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام منطقه بندر امیرآباد و بندر ریلی رو –رو که ذیل مصوبات مهم سفر قبلی رئیس جمهور قرار داشت با اهتمام وزیر راه و شهرسازی اجرایی شد و که منجر به افزایش صادرات و واردات خواهد شد.

نماینده مردم قائمشهر افزود: به نظر می‌رسد سفر دوم رئیس جمهور که در راستای پیگیری کارهای سفر اول وی بود چشم‌انداز خوبی داشته و هم امیدواری خوبی در منطقه ایجاد کرده است و امیدواریم سفر دوم رئیس جمهور که درخصوص پیگیری مطالبات کارها و پروژه‌های بر زمین مانده است بتواند مشکل منطقه را حل و قطب کشاورزی ایجاد کند.

مدیران پشت میر نشین برکنار شدند

علیپور خاطرنشان کرد: ساخت برخی از سدهای کوچک مانند سدهای لاستیکی می‌تواند مشکل بزرگ تولیدات کشاورزی در منطقه را حل و اشتغال ایجاد کند که امیدواریم این کار هم هم انجام شود. سدهای لاستیکی سدهای به روز دنیا هستند که می‌تواند در پایین دست‌ها ایجاد شوند که هم قطب گردشگری ایجاد کرده و همین اینکه مردم دیگر نگران خشک شدن زمین‌های خود نباشند و ضریب کشت تولید را در کشور افزایش یابد.

علیپور درباره تاثیر برکناری و عزل مدیران ناکارآمد بر عملکرد مدیران در سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: البته این یک کار اجرایی است. به طور کلی در نظارت و ارزیابی‌ها، هم حلاوت‌ها، شیرینی‌ها، افتتاح‌ها و پیگیری کارها و هم ناکارآمدی‌ها نظارت و پیگیری می‌شود و اظهرمن‌الشمس است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: یک مدیر نباید تصور کند که فقط باید در دفتر خود بنشیند و سفر رئیس جمهور را به شوخی بگیرد و یا وظایف ذاتی خود را شوخی تلقی کند و تصور کند که فقط باید یک مدتی پشت میز بنشیند و مسئولیتی بگیرد و بعد برود.

علیپور گفت: قطعا به نظر می‌رسد برکناری و عزل مدیران ناکارآمد اقدام بسیار خوبی است و در بحث نظارت، مدیران علاوه بر تشویق باید تنبیه هم بشوند و شکی در آن نیست و این لازمه یک نظارت است بنابراین تشویق و تنبیه حتما باید وجود داشته باشد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha