۱۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در قم سنجش سلامت شدند

قم- ایرنا- رییس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: از ابتدای آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان در مهرماه سال گذشته تاکنون، ۱۸ هزار نوآموز در این استان سنجش شده‌اند.

اصغر محمودی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون ۲۱ هزار و ۵۰۰ نوآموز برای سنجش سلامت موفق به اخذ نوبت از سامانه مربوطه شده‌اند.

وی با بیان این‌که تا ۱۵ خردادماه فرآیند نوبت‌دهی و سنجش سلامت نوآموزان ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: نوبت‌گیری سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی از طریق سامانه my.medu.ir انجام می‌شود و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم نوبت‌گیری را به‌روزهای پایانی موکول نکنند.

به گفته وی، متولدین ١٣٩۶/۰۷/۰۱ تا ۱۳۹۷/۰۷/۰۱ که در مهر ۱۴۰۳ وارد پایه اول یا پیش دبستانی ١ و ٢ می شوند، الزاما باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت نمایند، در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول را نخواهند داشت.

محمودی پیش‌بینی کرد: تا پایان طرح سنجش سلامت نوآموزان در قم، ۲۴ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی سنجش سلامت شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان قم هشت پایگاه فعال سنجش بدو ورود در شیفت صبح و عصر در نظر گرفته شده‌است که نوآموزان را از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی جسمانی و تحصیلی، گفتار زبان، اختلالات رفتاری و سایر معاینات درمانی مورد سنجش قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: در صورتی که مشکلی مشاهده نشود تاییدیه سنجش به‌صورت سامانه‌ای به مدرسه ارجاع و در صورتی که مشکلی در نوآموز تشخیص داده شود برای ارزیابی دقیق‌تر به پایگاه‌های تخصصی مراجعه خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha