۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85480986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲۰۰ زوج نابارور اصفهانی از خدمات بیمه سلامت استفاده کردند

اصفهان-ایرنا- مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: در سال گذشته بیش از ۲۲۰۰ زوج نابارور از خدمات بیمه سلامت اصفهان در فرایند درمانی خود استفاده کردند.

محمدحسین صفاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در سال گذشته بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه درمان ناباروری از سوی اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان پرداخت شده است که نسبت به سال قبل از آن افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان میدهد.

وی با اشاره به اینکه جوانی جمعیت اولویت نخست بیمه سلامت در دولت سیزدهم بوده است، ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلی نظام در زمینه افزایش جمعیت، پوشش درمان ناباروری در دستور کار بیمه سلامت قرار گرفته و برای نخستین بار در تاریخ بیمه کشور درمان ناباروری پوشش داده شد.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان تاکید کرد: هم‌اکنون بسته‌های خدمتی متنوع با پوشش ۹۰ درصدی تعرفه در مراکز دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی در مراکز خصوصی به متقاضایان ارائه می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: خدمات فوق تخصصی ناباروری، خدمات تصویربرداری، خدمات آزمایشگاهی، داروهای تخصصی و تجهیزات پزشکی و نیز خدمت جراحی در این قالب تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: سقف تعهدات بسته خدمتی «FET، IUI، ICSI » و «IVF» در طرح جدید برای بیمه‌گزاران حذف شده و آزمایش‌های تشخیصی و ژنتیک در سقط مکرر نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین برای بیماران سرطانی و حفظ قدرت تولید مثل در این بیماران خدمات بافت تولید مثل تخمک و اسپرم(برای زوجین مشمول این دستورالعمل)، تحت پوشش بیمه سلامت قرارگرفته است.

به گزارش ایرنا،طبق اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حدود ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان با مشکلات ناباروری درگیر هستند و مهمترین مرکز دولتی سطح سه درمان ناباروری در بیمارستان شهید بهشتی مستقر و سایر خدمات ارائه شده در مراکز ناباروری سطح دو بیشتر مربوط به مباحث مشاوره‌ای و موارد سرپایی است که زوجین برای دریافت خدمات و اقدامات تخصصی و فوق تخصصی باید به مراکز ناباروری سطح سه مراجعه کنند.

قانون حمایت از جوانی جمعیت از آبان سال ۱۴۰۰، تصویب و در این راستا قرارگاه جوانی جمعیت با ۹ کمیته در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راه‌اندازی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha