۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲
کد خبر: 85480977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سکه ولایتعهدی امام رضا (ع) در مشهد رونمایی شد

مشهد-ایرنا- سکه ولایتعهدی امام رضا (ع) با هدف به نمایش گذاشتن برای عموم مردم همزمان با سالروز ولادت اختر هشتم آسمان ولایت و امامت در موزه بزرگ خراسان در مشهد رونمایی شد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی روز شنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این سکه نمادی از حضور تاثیرگذار حضرت رضا (ع) در ایران و به ویژه خراسان رضوی است.

سید جواد موسوی افزود: این سکه که در موزه ملی ایران نگهداری می‌شود، برای نخستین بار و به مدت یک ماه در محل موزه بزرگ خراسان به نمایش گذاشته شده است.

وی اظهار کرد: این سکه ضرب شهر سمرقند است که در آن زمان یکی از شهرهای مهم خراسان بوده و اکنون در کشور تاجیکستان قرار دارد.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان اینکه جنس سکه از نقره و وزن آن ۲.۳۸ گرم گفت: سکه ولایتعهدی امام رضا (ع) به قطر ۲۵ و ۲۹ میلیمتر و به شماره ۱۲۶۴۴ در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: سکه ولایتعهدی امام رضا (ع) نه فقط یک میراث ملی بلکه میراثی متعلق به جهان اسلام است و اکنون این فرصت برای مردم مشهد و زائران فراهم شده که در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت این اثر تاریخی ارزشمند را مشاهده کنند.

موسوی گفت : این شی تاریخی ارزشمند از روز ولادت امام رضا(ع) در ۳۱ اردیبهشت ماه برای مدت یک هفته در محل موزه بزرگ خراسان برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha