۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85480953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی مراتع زنجان ۶۳ درصد افزایش یافت

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴
کد خبر: 85480953
آتش سوزی مراتع زنجان ۶۳ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: طی سال گذشته ۶۷ مورد آتش سوزی مراتع این استان به میزان ۳۹۲ هکتار به وقوع پیوست که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن افزایش ۶۳ درصدی را نشان می دهد.

عباس بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال ۱۴۰۱ چهار مورد آتش سوزی مراتع استان به میزان ۵۸ هکتار ثبت شده بود.

وی بر لزوم آمادگی دستگاه های متولی امر در خصوص اقدامات بهنگام اطفای آتش سوزی مراتع استان تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به شروع فصل گرما توجه به این موضوع مهم ضروری است.

این مسوول با اشاره به بارندگی اخیر در استان طی هفته های گذشته گفت: بارش ها به تراکم پوشش گیاهی منجر شده است اما از طرفی گرمای ماه های تیر و مرداد احتمال آتش سوزی ها را به مراتب افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران استان برنامه ریزی مطلوبی را برای مقابله با حوادث آتش سوزی امسال در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: در این زمینه جلسات هماهنگی با دستگاههای متولی و منابع طبیعی استان برگزار شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با تاکید بر اینکه همکاری های بین بخشی به پیشبرد بهتر کارها منتهی می شود، ادامه داد: همکاری روستاییان و رهگذران نیز در تحقق اهداف تعیین شده امری مهم محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه هم افزایی بهتر به انسجام بخشی همچنین پوشش ضعف ها کمک بسزایی می کند، گفت: منابع طبیعی یک ثروت همگانی است و در قبال آن همه باید خود را مسوول بدانند.

بابایی علل عمده آتش سوزی های مراتع استان را عامل انسانی، اختلافات و درگیری بر سر زمین، روشن نگه داشتن آتش، بی احتیاطی رهگذران، رها سازی مواد اشتعالزا، خشکسالی و غیره ذکر کرد.

به گفته مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان طی سال گذشته بیشترین آتش سوزی های مراتع استان به شهرستان های زنجان، طارم و ماهنشان اختصاص داشته و شهرستان های سلطانیه، ابهر و خرمدره در رده های بعدی قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha