۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85480946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده قرارگاه جهادی وزارت کشور: طرح تکام زمینه رونق روستاها را فراهم خواهد کرد

آبادان - ایرنا - نماینده قرارگاه جهادی وزارت کشور و مجری طرح "تکام" گفت: این طرح در راستای ارتقای حکمرانی روستایی تدوین شده که زمینه رونق در روستاها فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین مجتبی‌زاده شنبه در همایش اجرای طرح تکام در روستای صراخیه شادگان اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه، پیشرفت همه جانبه روستا، سکونت پایدار در روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها، توانمند سازی روستاییان و بالفعل ساختن ظرفیت‌های مردمی در روستاها است.

وی افزود: پایداری فرهنگی و اقتصادی کشور با پایداری روستاها محقق می‌شود و تلاش برای پایدار کردن همه این مقوله‌ها حرکت در مسیر توسعه کشور است.

نماینده قرارگاه جهادی وزارت کشور و مجری طرح "تکام" گفت: با اجرایی شدن این طرح بخشی از کمک به مجموعه‌ها توسط قوه مقننه و قضائیه صورت می‌گیرد و بخشی از پرونده‌های قضایی دچار تغییر خواهند شد ضمن اینکه فشار از نمایندگان مجلس نیز برداشته می‌شود.

مجتبی‌زاده بیان کرد: این طرح اقدامی بزرگ و ملی است که تحقق اهداف آن در گام نخست نیازمند معرفی این طرح به مدیران، دهیاران، بخشداران و مردم است.

وی ادامه داد: همچنین تقویت و توانمندسازی تسهیل گران روستایی با هدف ایجاد حلقه ارتباطی بین جامعه روستایی و مسوولان در اولویت طرح تکام قرار دارد.

وی اظهار کرد: این طرح در روستای صراخیه شادگان به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد تا دیگر روستاهای این شهرستان با الگوبرداری از آن طرح را اجرا کنند.

فرماندار شادگان نیز در این همایش گفت: مهاجرت به شهرها آثار منفی اقتصادی مانند چالش اشتغال و حاشیه نشینی به دنبال دارد که جلوگیری از این آسیب در طرح تکام دنبال می‌شود.

جمال صالح‌زاده بیان کرد: از آنجایی که مردم روستا از مسایل اقتصادی، مجوزهای اشتغال‌زایی و نحوه تغییر کاربری زمین برای احداث مشاغل و بازارهای تولید خود کم اطلاع هستند، تسهیل گران پس از آموزش و توانمندسازی به این جوامع در زمینه های مختلف کمک خواهند کرد.

در این همایش بخشدار مرکزی و دهیاران شهرستان شادگان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha