۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85480932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پروژه توسعه فیبر نوری خراسان جنوبی در قالب ۱۶ منطقه اجرا شد

بیرجند - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: پروژه نجما در ۱۶ زون FTTH با احداث حدود ۱۴۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان برای فیبر رسانی به منازل در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل میری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ارتباطات افزود: بزرگترین پروژه‌ای که سال گذشته آغاز شد و به مدت ۲ سال تکمیل خواهد شد پروژه نجما «نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران» با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال در خراسان جنوبی است.

وی گفت: برای این پروژه ۲۳ ناحیه تعریف شده و از ۱۶ زون نیز تاکنون هفت زون از جمله در اراضی موسوی بیرجند و شهرک فرهیختگان تمامی ارتباطات به فیبر نوری ارتقا یافته و در خیابان‌های توحید، سپیده، پونه و امیرکبیر نیز در حال اجرا است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: این پروژه در شهرهای قاین و فردوس اجرا شده و در شهرهای نهبندان و طبس در دست اجراست همچنین در برخی نواحی به بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی افزود: اکنون کافو نوری در شهر عشق آباد طبس اجرا شده و در طبس و مرکز استان در حال اجراست و به بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

میری با بیان اینکه تاکنون ۱۷۷ کیلومتر فیبر نوری جدید در استان اجرا شده است اظهار کرد: با فیبر رسانی به ۲۱ بخشداری و ۲ فرمانداری با هزینه ۲۰ میلیارد ریال، اکنون همه بخشداری‌ها و فرمانداری‌های استان به شبکه فیبر نوری متصل هستند.

وی با اشاره به ارتباطات سیار به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان تصریح کرد: در قالب فاز ۹ این پروژه ۱۰ سایت جدید اجرا شده و ۶ سایت تا پایان شهریور اجرا می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین ۹ سایت جدید در قالب پروژه USO نیز اجرا شده و ۲۳ سایت نیز در برنامه قرار دارد.

وی گفت: برای ارتقای سایت‌ها نیز ۴۶ سایت با اعتبار هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال اجرا شده و ۱۶ سایت نیز در حال انجام است.

میری یادآور شد: سال گذشته برای ارتقای سایت‌ها ۵G به آماده سازی شبکه انجام شد که یک سایت در بیرجند راه‌اندازی شد و برای ۲۱ سایت فیبررسانی جدید در حال انجام است.

وی گفت: در حوزه بهسازی سوئیچ‌های روستایی و شهری ۳۲ دستگاه کافونوری نصب و راه‌اندازی شد و ۱۳ مورد شبکه‌ کابل مسی نیز توسعه داده شد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی افزود: همچنین توسعه دیتا در ۱۹ نقطه روستایی و ۱۸ نقطه شهری اجرا شد که در قالب آن ۷۷۶ پورت VDSL و سه هزار و ۶۰۰ پورت ADSL داشتیم.

وی بیان کرد: برای توسعه فیبر شهری تاکنون ۱۳۲ پروژه اختصاصی فیبر نوری در استان اجرا شد و در شهرک‌های صنعتی نیز در حال اجرا است.

میری با بیان اینکه ایجاد پوشش فیبر نوری در تمامی شهرهای خراسان‌جنوبی به مخابرات واگذار شده است تصریح کرد: هزینه اجرای طرح فیبر نوری در ۲۶ شهر استان با کمک اعتباری دولت و مرکز استان بیرجند بدون کمک دولت است.

وی عنوان کرد: امسال تمام خانوارها از فیبر نوری برخوردار خواهند شد که برای ۷۲ هزار خانوار در ۲۶ شهر با کمک دولت و شهر بیرجند از محل اعتبارات مخابرات این طرح اجرا می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون ۱۵ هزار پورت FTTH در شهرهای بیرجند، قاین، طبس، فردوس و سرایان آماده واگذاری است.

وی افزود: در این طرح هزینه خرید مودم و نصب داخل منازل که حداقل ۳۰ میلیون ریال برآورد شده با مشتری است که در این خصوص کمپین فیبر در خانه با شرایط استثنایی برای مشتریان فعلی و جدید با مزایایی از جمله فیبرکشی رایگان، سرعت و ترافیک بالا و امکان استفاده از شرایط اقساطی در پرداخت هزینه طرح‌های اینترنت و خرید مودم فراهم شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha