استاندار: تامین مالی ۲۷۶ طرح نیمه‌تمام آموزشی هرمزگان در دستورکار است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر تدوین برنامه آموزشی استان براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تامین مالی ۲۷۶ طرح نیمه نیمه‌تمام آموزشی استان در دستورکار است.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: با وجود ۲۷۶ طرح نیمه‌تمام آموزشی با متوسط پیشرفت ۴۰ درصد در سطح استان، برای تکمیل این طرح‌ها افزون‌بر ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که باید تلاش شود علاوه‌بر منابع دولتی، با کمک ظرفیت صنایع استان، خیران و مولدسازی اموال و املاک دولتی این اعتبار را تامین و این طرح‌هارا تا مهر سال آینده تکمیل کرد.

وی با اشاره به دغدغه رهبرمعظم انقلاب در زمینه اجرایی نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تصریح کرد: باید گزاره‌های سند تحول به طرح‌های متناسب تبدیل و با تقسیم کار تکلیف اجرایی هر دستگاه مشخص شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سندی جامع و کامل است که نباید وظایف جاری آموزش و پرورش را ذیل سند آورد بلکه لازم است مطابق با این سند برنامه عملیاتی آموزشی استان تدوین شود.

وی با تاکید بر نکات مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از کلیدی‌ترین نکات سند تحول بنیادین، تغییر نقش مدیران مدرسه از پشتیبانی به راهبری آموزشی است که توجه به آن در تدوین برنامه علمیاتی مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌توان به موفقیت مستمر و مداوم رسید و آینده آموزش و پرورش استان و تربیت نسل بعدی تامین خواهد شد.

استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به آغاز امتحانات نهایی دانش‌آموزان، بر لزوم آمادگی کامل برای برگزاری این امتحانات تاکید کرد و گفت: امتحانات نهایی نقش اساسی در آینده دانش‌آموزان استان دارد و ضریب قابل توجه این امتحانات در کنکور می‌طلبد آمادگی کاملی برای برگزاری استاندارد آزمون‌های نهایی وجود داشته باشد.

وی بر پایداری کامل شبکه برق و وسایل سرمایشی حوزه‌ها در زمان برگزاری آزمون نهایی هم تاکید کرد.

دوستی در پایان یادآور شد: در نشست‌های آینده شورای آموزش و پرورش باید مسائل شهرستان‌های استان در حوزه آموزشی با حضور مدیران مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و این مسائل تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید رفع شود.

در این نشست علاوه‌بر بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گزارشی از آمادگی آموزش و پرورش در زمینه برگزاری امتحانات نهایی ارائه شد و اداره‌کل نوسازی مدارس نیز آخرین گزارش از طرح‌های نیمه تمام استان با پیشرفت متوسط ۴۰ درصدی را ارائه کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha