۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبر: 85480888
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

داوطلبان جوان اهدای خون در خراسان رضوی ۳۴ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: میزان مراجعه داوطلبان جوان در رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال به پایگاه‌های اهدای خون استان در دو ماه نخست امسال حدود ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

مصطفی مهدوی ارفع روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۴ هزار و ۸۵۷ نفر به مراکز اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند، افزود: ۲ هزار و ۹۳۸ نفر از آنان جوانان هستند.

به گفته وی، ۲۲ هزار و ۹۱۶ نفر از این اهداکنندگان خون ساکن مشهد بوده اند.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: ۲ هزار و ۹۲۴ نفر از داوطلبان اهدای خون زن و بقیه مرد هستند که میزان مراجعه زنان امسال ۱۸ درصد رشد داشته است.

مهدوی ارفع افزود: همچنین از این تعداد مراجعه کننده ۹ هزار و ۴۳۰ نفر اهدا کننده بار اولی و بقیه اهداکنندگان مستمر و با سابقه هستند که میزان مراجعه اهداکنندگان بار اولی امسال ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در ۲ ماهه نخست امسال از مجموع داوطلبان اهدای خون، ۲۷ هزار و ۲۳۳ نفر موفق به اهدای خون کامل، آفرزیس و فرآورده‌های خونی شدند که این تعداد خون اهدایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۱ درصد رشد داشته است.

هم‌اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha