۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹
کد خبر: 85480874
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲هزار و ۷۵۰ تن کود در بخش "جلگه رُخ" تربت‌حیدریه توزیع شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش جلگه رُخ تربت‌حیدریه گفت: ۲ هزار و ۷۵۰ تن انواع کود یارانه‌ای کشاورزی بهاره از ابتدای سال زراعی تاکنون شامل هزار و ۶۲۵ تن کود ازته، ۵۴۴ تن کود پتاسه و ۵۸۱ تن کود فسفاته در این منطقه توزیع شده‌ است.

سیدمحمد نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کود به همه محصولاتی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان الگوی کشت تعیین شده‌اند مطابق با صدور حواله الکترونیکی تعلق گرفت.

وی با بیان این‌که تلاش جهاد کشاورزی جلگه رخ بر حمایت از کشاورزان متمرکز است تا کود مورد نیاز آنان به موقع تأمین و در اختیارشان قرار گیرد ادامه داد: این نهاد خدمات روستایی با پیگیری و همراهی و همکاری شرکت‌های تعاونی تولید و روستایی و نیز پیگیری و حمایت مجموعه عوامل، توانسته سهمیه کود کشاورزان را تاکنون بیش از ۱۰۰ درصد جذب کند.

نجفی افزود: بر اساس برنامه کاری کود یارانه‌ای در ۲ نوبت، یکی زمان کشت بهاره تا پایان تیرماه و دوم برای کشت پاییزه از مرداد ماه توزیع می‌شود.

جلگه رُخ شهرستان تربت حیدریه ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که انواع محصولات کشاورزی و باغی در آنها کاشته می شود.

بخش رُخ تربت حیدریه به مرکزیت "رباط سنگ" با جمعیتی افزون بر ۳۷ هزار نفر دارای ۵۳ روستا، ۲ شهر و ۴۷ دهیاری است و در ۳۵ کیلومتری شمال شهرستان تربت حیدریه و ۱۱۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha