نمایشگاه کتاب نمایش پیوستگی مردم با وجود سلایق مختلف است+ فیلم

تهران- ایرنا- مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: بر عکس القای برخی که جامعه ما ازهم‌گسیخته و از هم‌گسسته است، در نمایشگاه کتاب، کاملا پیوستگی مردم با وجود سلایق و عقاید مختلف مشهود است.

میثم نیلی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: بر عکس آن چیزهایی که برخی دوست دارند القا کنند که جامعه ما یک جامعه از هم گسیخته و از هم گسسته است در نمایشگاه کتاب امسال کاملا پیوستگی مردم با وجود سلایق و حتی عقاید مختلف به چشم می‌آید و دیده می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه پررونق ۳۵ ام را در حالی آغاز کردیم که ناشران ما و مجموعه تلاشگران حوزه ادبیات و فکر و فرهنگ کشورمان در طول یک سال گذشته، با شادابی و نشاط و البته با زحماتی که در نشر هست، آثار خود را رسانده بودند و ما سال پررونقی به لحاظ تولید از حیث کمی و کیفی داشتیم که عدد تولیدات کتاب در سال گذشته به نسبت سال‌های قبل بیشتر بود و توسعه کیفیت هم کاملا مشهود است.

تفاوت‌های مشهود نمایشگاه امسال با نمایشگاه‌های گذشته

به گفته نیلی، نمایشگاه کتاب نمایشگاهی شد که در طول دو، سه سال اخیر تفاوتی با نمایشگاه‌های سال‌های قبل خود پیدا کرد.

او اظهار داشت: در نمایشگاه‌های سال های قبل تعداد معدود و محدوی از ناشران بهره مند و تعداد بسیار زیادی از آنها نابرخوردار بودند. در سال های اخیر این نابرابری و عدم تعادل برطرف شده است. فضای کاملا مردمی و عادلانه‌تری نسبت به ناشران دیده می‌شود. البته، این جزو لوازم یک جامعه پویاست.

در نمایشگاه سی و پنجم، مجمع ناشران یک فعالیت های جدیدی داشت و یک سری فعالیت‌ها هم تکمیل شد که در چارچوب فعالیت‌های گذشته خودش بودنیلی گفت: در نمایشگاه سی و پنجم، مجمع ناشران فعالیت های جدیدی داشت و یک سری فعالیت‌ها هم تکمیل شد که در چارچوب فعالیت‌های گذشته خودش بود.

وی اظهار داشت: از جمله فعالیت‌های ما که هر ساله داشتیم خوشبختانه سالن یاس یک مجموعه به هم پیوسته‌ای از کتاب‌های منتشر شده در سال‌های گذشته است و در موضوعات مختلف همراه با مشاوران حوزه؛ دانایان نسبت به موضوع مخاطب درگیر، کتاب‌های انتشاریافته و متوجه یک نقشه فکری و فرهنگی، می شود که آگاهی می دهند در حوزه ادبیات،‌ روانشناسی، فلسفه، عرفان و ... چه می‌گذرد و در هر حوزه چه آثاری تولید شده، ‌چه محتوایی داشتند،‌ چقدر ترجمه و چقدر هم تالیف است.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی افزود: امسال مقداری جای ما کوچکتر شده اما مجموعا مردم راضی‌تر بودند. اتصال به بدنه نمایشگاه و استقرار آن در طبقه پایین باعث بهره‌مندی بیشتر مخاطبان و مردم شد و خوشحالیم از این که خدمتی می‌رسانیم.

نیلی گفت: کاری که امسال به صورت جدی تر دنبال کردیم. بحث مشاوره کتاب بود در محیط نمایشگاه در سه بخش غرفه های مشاوره داشتیم و این هم مورد استقبال ویژه مردم قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نرم افزاری هم با عنوان «جان کتاب» آماده شده و اتصال بین خریدار و خواننده کتاب را با مشاور دانا نسبت به موضوع فراهم می‌کند. سوال و جواب با هم دارند و خیلی کمک کننده است به این که مخاطب با آگاهی بیشتری کتاب مطلوب خود را پیدا و آن را خریداری کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha