۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85480808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جذب ۲۲۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات مراکز آموزشی لرستان

خرم آباد - ایرنا - سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: این استان در حوزه تجهیزات آموزشی با کمبودهایی مواجه است و سال گذشته ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تامین تجهیزات آموزشی در استان جذب شد.

به گزارش ایرنا یونس بهاروند ایرانیا روز شنبه در شورای آموزش و پرورش بیان کرد: سربلندی یک ملت در سایه تعلیم و تربیت است و دین اسلام نیز بر اهمیت تعلیم و تربیت تاکید دارد.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۵۴ هزار دانش آموز در این استان تحصیل می کنند افزود: ۱۷ هزار معلم در این استان مشغول امر تعلیم و تربیت هستند.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه ۲۵ هزار فرهنگی بازنشسته در این استان وجود دارد اظهار داشت: اکنون ۵۴ هزار نفر در مجموعه آموزش و پرورش حضور دارند.

بهاروند ایرانیا با اشاره به وضعیت جغرافیایی و پراکندگی تعداد روستاهای استان ادامه داد: اختصاص معلم و مدارس با توجه به شرایط توپوگرافی استان کار دشواری است.

وی عنوان کرد: با توجه به شعار دولت سیزدهم در امر ایجاد عدالت آموزشی به منظور جایگزینی مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در لرستان ۱۶۸ طرح آموزشی اجرایی شده است.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح ها احداث ۱۰۰ مدرسه آغاز و اکنون ۷۰ مورد آماده است و ۳۰ طرح دیگر تا پایان بهار آماده می شود و ۶۸ مورد مابقی نیز تا پایان سال در صورت تامین اعتبار اجرا می شود.

بهاروند ایرانیا گفت: تقویت رشته های فنی و حرفه ای با تجهیز و احداث هنرستان ها در راستای بحث اشتغال و توجه دولت سیزدهم به این مهم در اولویت قرار گرفته است تا دانش آموزان بتوانند مهارت آموزی کنند.

وی افزود: اکنون پنج هنرستان در دست احداث است که از این تعداد مراکز دورود و الیگودرز و الشتر به زودی بهره برداری شده و هنرستان نورآباد نیز سال ۱۴۰۴ بهره برداری می شود.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: احداث سه هنرستان کشاورزی در خرم آباد نورآباد و بروجرد نیز در سفر وزیر آموزش و پرورش مصوب شده است.

بهاروند ایرانیا با بیان اینکه لرستان در حوزه تجهیزات با کمبودهایی مواجه است عنوان کرد: سال گذشته ۲۲۰ میلیارد ریال در این راستا جذب شد که از این میزان ۱۶۰ میلیارد ریال در حوزه هنرستان بوده است.

وی اضافه کرد: امسال نیز ۷۵۰ میلیارد ریال در حوزه تجهیزات اختصاص یافته است و تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ تخصیص و در مراحل خرید و مناقصه قرار داریم.

بهاروند با اشاره به اینکه اکنون ۸۴ فضای ورزشی و مدرسه ای در استان وجود دارد اظهار داشت: همچنین ۱۰ فضای آموزش در استان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ نشست بصیرت افزایی و ۲۰۰ کارگاه تحکیم خانواده و جوانی جمعیت در سطح استان برگزار شده است.

بهاروند ایرانیا در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز افزود: ۳۰ درصد اعتبارات از کمک های خیرین مدرسه ساز است.

وی با بیان اینکه از سیل سال ۹۸ تاکنون ۳۵ مدرسه نیمه کاره باقی ماند و هفت مدرسه تکمیل شد و نتوانستیم طلب پیمانکاران را پرداخت کنیم افزود: درصد اعتبارات استانی فصل آموزش و پرورش لرستان نسبت به ملی بسیار کم است چراکه در لرستان ۲.۵ درصد و میانگین کشوری ۶.۶ درصد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha