۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85480771
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرعت وزش باد در برخی از نقاط استان همدان به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به وزش باد شدید لحظه ای طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف استان گفت: بیشترین سرعت وزش باد در قهاوند با ۶۱ کیلومتر بر ساعت و در همدان بین ۵۵ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

روح الله زاهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، در اواسط امروز وزش باد شدید ۵۰ تا ۶۰ کیلومتری در برخی از نقاط استان به تناوب پیش بینی می شود.

وی از رشد ابرناکی از فردا در اواسط روز و ساعات بعدازظهر در برخی از نقاط استان خبر داد و گفت: در بعدازظهر روز دوشنبه این رشد ابرها منجر به بارش‌های پراکنده و خفیف در برخی از مناطق شمالی استان یا دامنه ارتفاعات پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نقاط مختلف استان شرایط برای بارش‌هایی به شکل رگبار باران و احتمال رعد و برق و تگرگ مناسب تر و در نیمه شمالی استان شرایط برای بارش‌های بهتری در این روزها مهیا است.

زاهدی اظهار کرد: از نظر دمای کمینه برای فردا دمای بین پنج تا ۶ درجه در همدان انتظار می‌رود و در روزهای بعد افزایش نسبی دماهای صبحگاهی پیش بینی می شود.

وی افزود: بیشینه هوای استان در شبانه روز گذشته در نهاوند، قهاوند، فامنین و اسدآباد با ۲۴ درجه سانتیگراد و کمینه دما نیز در رزن با سه درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان یادآور شد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha