طرح برخورد با موتورسواران متخلف در آذربایجان‌غربی آغاز شد

ارومیه- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: طرح ویژه برخورد پلیس با تخلفات موتورسیکلت سواران با عنوان «آرامش و ایمنی ترافیک» در شهرستان های مختلف استان آغاز شد.

سرهنگ حجت مشتاق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تخلفات مربوط به موتورسیکلت سواران از جمله مواردی است که سلامت خود این افراد را به خطر می اندازد و ممکن است برای دیگر شهروندان نیز مشکلاتی را ایجاد کند، بنابراین طرح ویژه برخورد با متخلفان اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی از سمت موتور سواران اضافه کرد: حرکت درخلاف جهت خیابان، عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در پیاده‌رو، عبور از چراغ قرمز، همراه نداشتن مدارک، نداشتن و مخدوش بودن پلاک و حرکات مخاطره‌آمیز نظیر تک‌چرخ زدن و حرکات نمایشی و نقص فنی چراغ ها در این طرح بدون اغماض برخورد می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این طرح در راستای مطالبات مردمی به خاطر انجام برخی از تخلفات و قانون گریزی از سوی برخی از موتورسیکلت‌سوارها طرح ریزی شده است.

سرهنگ مشتاق اظهار کرد: مردم خواستار برخورد با این تخلفات هستند که در همین راستا نیز برخورد پلیس با این تخلفات بدون اغماض خواهد بود.

وی با بیان اینکه موتور سواران همیشه در معرض خطر هستند، گفت: طبق آمارها حدود یک چهارم جان باختگان حوادث ترافیکی در معابر درون شهری آذربایجان غربی مربوط به راکبان و سرنشینان موتورسیکلت بوده که پلیس با احساس مسوولیت در قبال حفظ جان این افراد، سختگیری‌هایی را انجام می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha