۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85480752
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تور نوروزی استانبول را گران نخرید

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85480752
تور نوروزی استانبول را گران نخرید

استانبول، شهری بسیار توریست پذیر در کشور ترکیه است. قابل توجه است که تور نوروزی استانبول به عنوان یکی ازپرطرفدارترین تورها درطول سال شناخته می‌شود.همانطورکه می‌دانیداین شهر مرکز فرهنگ ترکیه است و اماکن تاریخی و فرهنگی زیادی را علاوه‌بر مکانهای تفریحی می‌توانید در آن مشاهده کنید.

ایرنابازار- استانبول، شهری بسیار توریست پذیر در کشور ترکیه است. قابل توجه است که تور نوروزی استانبول به عنوان یکی ازپرطرفدارترین تورها درطول سال شناخته می‌شود.همانطورکه می‌دانیداین شهر مرکز فرهنگ ترکیه است و اماکن تاریخی و فرهنگی زیادی را علاوه‌بر مکانهای تفریحی می‌توانید در آن مشاهده کنید. بجز آن مراکز خرید و رستوران های مختلف و هتلهای شیک از دیگر دلایل تمایل به اقامت چند روزه در این شهر به حساب می‌آیند. از آنجا که شهر بزرگی مانند استانبول مقصد افراد زیادی در ایام نوروز و غیره است، توجه به انواع تورهای آن اهمیت زیادی دارد.

اگر دنبال سفری هستید که علاوه بر کیفیت مناسب هزینه مناسبی هم داشته باشد، لازم است به توری که میخواهید با آن همراه شوید توجه کنید تا سفری با رضایت کامل را تجربه کنید.

دلیل افزایش قیمت تورهای استانبول

ترکیه به دلیل مجاورت با ایران و عدم نیاز به ویزا، همواره مسافران زیادی از ایران دارد. اما یکی از مواردی که می‌توان به آن پرداخت دلیل گرانی تور استانبول است. در این باره باید گفت جابجایی مکان فرودگاه استانبول از دلایل افزایش استقبال از تور نوروزی استانبول است. به این صورت که فرودگاه جدیدتر شهر استانبول که چندی پیش ساخته شده است، در مقایسه با فرودگاه آتاتورک فاصله بیشتری از مرکز شهر دارد که حدود 30 کیلومتری دریای سیاه است.

شاید بپرسید این چه ارتباطی با هزینه تور انتالیا دارد؟ لازم به ذکر است پیش از این، مسافران هزینه‌ای بابت ترانسفر فرودگاهی در این شهر پرداخت نمیکردند. یعنی این خدمت به طور رایگان به مسافران ارائه می‌شد. اما با افزایش مسافت فرودگاه تا مرکز شهر، تورهای مسافرتی برای جابجایی مسافران باید هزینه‌هایی پرداخت کنند و همین امر سبب افزایش حدود 10 دلاری این تورها شده است.

تور نوروزی استانبول را گران نخرید

مواردی که در قیمت تور استانبول موثر هستند:

لحظه آخر اقدام کنید

یکی از حالات ارزان بودن تور که به احتمال بالا از آن اطلاع دارید، انتخاب تور لحظه آخری است. در این حالت برای پر شدن ظرفیت قیمت را کاهش داده و با صرف هزینه کمتر می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. اما بلیطهای لحظه آخری معمولا در زمانهایی مانند نوروز یافت نمیشوند و امکان کنسلی در زمانهای پرطرفدار کمتر است و این حالت بیشتر به زمانهای عادی سال مرتیط می‌شود. حالات دیگری نیز وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

پذیرفتن هتلهای سه ستاره و کمی ارزان‌تر

پیش از آغاز هر سفری لازم است بدانید هدفتان از مسافرتی که پیش رو دارید چیست. وقتی بر اهداف خود به طور کامل آگاه باشید و اولویتهای خود را بشناسید، تصمیمات بهتر و درست‌تری را درمورد هر قسمت از سفرتان خواهیدگرفت. در برخی موارد اگر تعداد ستاره هتلی که قرار است در آن اقامت کنید برایتان اولویت نباشد، می‌توانید با هزینه کمتری به تور بپیوندید. در حقیقت همیشه کیفیت هتل، کیفیت سفر را کاهش نمیدهد لی بازهم به انتخاب شما بستگی دارد.

انتخاب ساعت پرواز

جالب است بدانید پروازهای ایرانی که از ایرلاینهای ارزان‌تر هستند معمولا شب به سمت شهر استانبول حرکت می‌کنند. درواقع پروازهای شب شامل پرواز ماهان ساعت 17، پرواز معراج ساعت 17 و 40: 19، پرواز قشم ایر ساعت 17 و ساعت 23 می‌شوند که هزینه کمتری نسبت به سایر پزوارها در روز دارند. زیرا پروازهای صبح با هواپیماهای ترک مانند ترکیش و اطلس صورت می‌گیرند که قیمت بالاتری دارند.

تور نوروزی استانبول را گران نخرید

اما نکته قابل توجه این است که اگر پرواز شب را انتخاب نمایید، نهایتا نیمه شب به هتل و محل اقامت خود رسیده و مجبور به پرداخت هزینه آن شب می‌شوید. به هر حال در نهایت تصمیم بر اساس اینکه کدام انتخاب برای شخص شما به صرفه است به عهده خودتان است. همچنین استقبال زیاد از تورهای نوروزی استانبول سبب می‌شود که این تور در دوره پس از نوروز طرفداران کمتری داشته و قیمت آن ارزان‌تر شود. علاوه بر این زمانها، در حالت کلی اگر سفر در اول هفته را یه آخر هفته ترجیح دهید، می‌توانید هزینه کمتری متقبل شوید.

انتخاب زمان مناسب

از آنجایی که تورهای استانبل در هر زمانی از سال بسیار پرطرفدار هستند، شناسایی و شکار بهترین زمان می‌تواند شما را در میزان هزینه جلو بیاندازد. بر این اساس اگر مهر ماه یا فاصله بهمن ماه تا اسفند را برای سفر به استانبول انتخاب کنید، هزینه کمتری نسبت به سایر زمانها پرداخت خواهید کرد. یکی دیگر از زمانهایی که می‌توانید تور ارزان استانبول را تجربه کنید ماه مبارک رمضان است که در این بازه نیر به طور میانگین هزینه‌ای حدود 2700000 به بالا را پرداخت خواهیدکرد.

شکی نیست که سفر به استانبول در نوروز بسیار دلچسب خواهد بود. از این رو با کمی جست وجو ممکن است بتوانید تورهای نوروزی استانبول را از ایرلاینی با هزینه کمتر تهیه کنید و با آن همراه شوید. توری که به همراه پذیرایی در شان، سفری با کیفیت بالا و سراسر لذت، با آسودگی خاطر را به شما عیدی دهد. درواقع با انتخابی خوب برای رسیدن به مقصدی خوب، تعطیلاتی خوب را به خود اهدا کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha