آغاز ثبت نام خودروهای برقی وارداتی با راه‌اندازی سامانه جدید

تهران-ایرنا- سامانه جدید عرضه خودروهای برقی وارداتی راه‌اندازی شده و متقاضیان این خودروها می‌توانند از فردا (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) تا پایان روز پنجم خرداد ماه ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، متقاضیان می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی در اطلاعیه بعدی انتخاب کنند. سامانه یکپارچه جدید عرضه خودروهای برقی به نشانی https://evauto.ir است.

متقاضیان می‌بایست تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه ۲ خردادماه یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام «خودرو برقی وارداتی»، وکالتی ایجاد و مبلغ یک میلیارد ریال بلوکه کنند.

فرآیند عرضه خودروهای برقی وارداتی شامل ۳ مرحله است:

مرحله اول: بلوکه کردن مبلغ یک میلیارد ریال و ثبت نام در سامانه عرضه خودروهای برقی.

مرحله دوم: اولویت‌بندی و ارسال اطلاعات متقاضیان به شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو برقی.

مرحله سوم: ارسال دعوتنامه از سوی عرضه‌کنندگان و عقد قرارداد با خریداران

مرحله اول ثبت‌نام

بر اساس این گزارش، در مرحله ثبت‌نام، ابتدا می‌بایست یک حساب وکالتی به نام خودروی برقی توسط متقاضیان در بانک‌های عامل (مندرج در سامانه) افتتاح و مبلغ یک میلیارد ریال در حساب بانکی خود نزد یکی از شعب بانک‌های مذکور مسدود کنند.

وجه مسدود شده که در زمان افتتاح حساب وکالتی جهت ثبت نام اولیه واریز می‌شود تا زمان اعلام نتایج قطعی باید در حساب بلوکه بماند و برداشت وجه به منزله ابطال ثبت نام است.

ثبت نام از فردا (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) تا ساعت ۲۳:۵۹ روز شنبه پنجم خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

مرحله دوم اولویت‌بندی و ارسال اطلاعات

پس از پایان ثبت‌نام، اولویت‌بندی در حضور نهادهای نظارتی صورت خواهد گرفت و متقاضیان می‌توانند وضعیت تخصیص را پروفایل خود مشاهده کنند.

مرحله سوم ارسال دعوتنامه و عقد قرارداد

در مرحله سوم، دعوتنامه از سوی عرضه‌کنندگان خودروهای برق برای متقاضیان ارسال خواهد شد و عقد قرارداد صورت خواهد گرفت.

امکان انصراف از معامله تا زمان انعقاد قرارداد نهایی با واردکننده خودرو از سوی خریدار در سامانه، بدون جریمه، وجود دارد.

صرف افتتاح حساب وکالتی و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد کرد و به میزان عرضه صورت گرفته به تقاضاها پاسخ داده خواهد شد.

عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی به طور کلی از اولویت‌بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌شود.

متقاضیانی که علی‌رغم مسدودسازی مبلغ اعلام شده، اقدام به ثبت نام نکنند نیز به طور کلی از اولویت‌بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌شوند.

اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha