ضریب پرباری شبکه برق تهران بیش از ۷۰ درصد است

تهران- ایرنا- مدیر دفتر فنی نظارت بر شبکه برق تهران گفت: شبکه برقی استاندارد است که با تعویض تجهیزات بدون ایجاد مشکل، تجهیز دیگری جایگزین شده و مشترک هرگز با خاموشی تکرارپذیر و طولانی‌مدت مواجه نشود؛ همچنین ضریب پرباری نباید بیش از ۵۰ درصد باشد؛ درحالی‌که این ضریب برای شهر تهران، بیش از ۷۰ درصد است.

فرهاد فراستی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، به عمر تجهیزات شبکه برق که معمولاً بیش از ۳۰ سال مطلوب و مناسب نیست، اشاره و اظهار کرد: در بخش‌های مختلف شبکه برق تهران شاهد چنین وضعیتی هستیم.

وی با بیان اینکه معضل دیگر با توجه به اینکه بیشترین خطوط کابلی در کشور به تهران اختصاص دارد، جایگزینی کردن کابل‌ها است، ادامه داد: البته این کار آغاز شده، اما سرعت ما به دلایل مختلف بر اساس آنچه که انتظار داشته‌ایم، نبوده است.

مدیر دفتر فنی نظارت بر شبکه برق تهران خاطرنشان کرد: قطعاً فاصله معناداری بین شبکه تهران با سایر نقاط کشور به لحاظ وجود پرباری و فرسودگی وجود دارد، لذا در بودجه و سایر موضوع‌ها باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

پست میدان خراسان تهران با قدمت بیش از ۵۵ سال

فراستی ادامه داد: برای مثال پست میدان خراسان با قدمت بیش از ۵۵ سال تجهیزاتی در آن مورداستفاده قرار گرفته که از نسل نخست تجهیزات برقی است و به همین دلیل گاهی اوقات در تأمین لوازم‌یدکی آن‌ها با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

وی افزود: موضوع بهینه‌سازی شبکه بر اساس اولویت‌های تدوین شده سند جامع فرسودگی شبکه تهران با جدید دنبال می‌شود و از طریق تامین مالی مناسب این آمادگی وجود دارد که در مرکز شهر که حساسیت‌های بسیاری وجود دارد، شبکه‌ای پایدار مناسب با نیاز روزافزون برق در منطقه حساس پایتخت و با تجهیزات به‌روز را ایجاد کنیم.

پیش‌بینی مصرف ۱۳ هزار و ۴۶۸ مگاواتی تهران

مدیر دفتر فنی نظارت بر شبکه برق تهران گفت: بررسی آمار نشان می‌دهد ثبت حدنصاب ۱۲ هزار و ۸۴۱ مگاواتی اوج مصرف برق سال گذشته در استان تهران و پیش‌بینی ۱۳ هزار و ۴۶۸ مگاواتی مصرف برای سال ۱۴۰۳ وجود داشته باشد که یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها رعایت الگوی مصرف و تعامل صنایع در برنامه‌های مدیرت اوج بار تابستان است که به جدیت دنبال شود.

فراستی تاکید کرد: در یک چارچوب مدیریت شده و در یک بستر تعاملی با شیوه‌های اطلاع‌رسانی مناسب به مشترکان متناسب با نوع مصرف آنها، مشارکت ملی و عمومی برای مدیریت مصرف به‌خصوص در دوره اوج بار محقق شود.

وی گفت: شرکت برق منطقه‌ای تهران مسئولیت تأمین برق استان‌های تهران، قم و البرز را برعهده دارد که با میزان تأمین برق نزدیک به ۱۳ هزار مگاوات بزرگ‌ترین برق منطقه‌ای کشور به‌حساب می‌آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha