۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85480661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مباحث نوین فقهی و بانکی به عنوان مزیت بانک توسعه تعاون مطرح است

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: مباحث نوین فقهی و بانکی به عنوان مزیت این بانک مطرح است.

ایرنابازار- محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون اظهار داشت: اسلام دینی پویا و زنده بوده که برنامه عملی زندگی انسان از اصول و مبانی فقهی قابل استخراج است.

وی افزود: بانکداری اسلامی و تامین مالی اسلامی جذابیت های زیادی در سطح دنیا به ویژه کشورهای اسلامی ایجاد نموده است، با بهره مندی از اصول فقهی و عقود اسلامی، نوآوری ها و خدمات متنوعی در تخصیص و تجهیز منابع، تامین مالی و خدمات تخصصی فراهم گردیده است.

این مقام بانکی گفت: مباحث فقهی و حقوقی در موضوع مسئولیت حقوقی بانک ها در قبال سپرده مشتریان می تواند پیشنهادها و راهکارهای جدید و اثربخش را ارائه دهد.

مباحث نوین فقهی و بانکی به عنوان مزیت بانک توسعه تعاون مطرح است

ایرانی خاطر نشان کرد: بانک های مطرح کشورهای پیشرو در زمینه اجرای بانکداری اسلامی دستاوردها و آموزه های متنوعی داشته اند، بررسی عملکرد و روشهای بانکها و تعامل با آنان می تواند در دستیابی به نوآوری در حوزه های مالی و بانکی اسلامی اثرگذار باشد.

وی تاکید کرد: گسترش فعالیت ها در حوزه بانکداری اسلامی نیازمند الزامات و زیرساخت هایی بوده است که بانک توسعه تعاون در این زمینه اقدامات متنوعی صورت داده و برای بهبود مستمر آن نیز اقدامات تکمیلی را دنبال می کند.

ایرانی یادآور شد: عملکرد بانک توسعه تعاون در ابزارهای تامین مالی اسلامی قابل توجه بوده است، بانک در صدور اوراق صکوک، اوراق مرابحه، اوراق بدهی و تامین مالی خرد جمعی در شبکه بانکی پیشگام است، همچنین برای اولین بار به تعاونی ها این خدمات نوین تامین مالی را ارائه داده است.

مباحث نوین فقهی و بانکی به عنوان مزیت بانک توسعه تعاون مطرح است

وی گفت: ارتقای سهم بانک توسعه تعاون در شبکه بانکی قابل دستیابی است.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha