۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴
کد خبر: 85480657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: استان مرکزی رتبه نخست بهبود کسب و کار کشور را کسب کرد

ساوه - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: این استان در راستای بهبود کسب و کار در ارزیابی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای چندمین سال متوالی رتبه اول کشور را کسب کرد.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص الائمه روز شنبه در آیین بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلوولت کارخانه کاغذ پیشگامان صنعت کاغذ و گلپونه پارس زرندیه، اظهار کرد: این رتبه در بررسی فعالیت‌های استان مرکزی در ارزیابی ۷۰ مولفه شامل ۲۸ مولفه پیمایشی و ۴۲ مولفه آماری در حوزه بهبود محیط کسب و کارها کسب شده است.

وی با بیان اینکه هر اندازه محیط کسب و کار مساعدتر باشد حرکت به سمت برنامه‌ها و اهداف بلند بهتر محقق می‌شود، یادآور شد: هرچند برای چندمین بار است که این رتبه در استان مرکزی کسب می‌شود، اما معتقدیم تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و باید تلاش‌ها در این مسیر ادامه پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های صنعت کشور با حدود هفت درصد نرخ بیکاری، از میانگین کشور پایین‌تر است و سرریز بیکاری استان‌های همجوار را نیز جذب می‌کند، به گونه‌ای که در برخی از شهرستان‌ها از جمله ساوه و زرندیه و به تازگی در خمین مشکل کمبود نیروی کار وجود دارد.

مخلص الائمه عنوان کرد: هم‌اکنون شهرستان خمین، آشتیان و شازند نیز صنعتی شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به نقش استان مرکزی در برخی صنایع از جمله انرژی هسته‌ای، گفت: اراک تنها تولید کننده آب سنگین در استان مرکزی است و می‌توانیم از این صنعت مورد تحریم که به واسطه دانش بومی به آن دست یافته‌ایم، ۱۶ هزار برابر از صنعت نفت انتفاع داشته باشیم.

وی، با بیان اینکه صنایع راهبری در تمام نقاط استان مورد حمایت است، افزود: صنعت کاغذ نیز یکی از صنایع راهبردی است که نیازمند حمایت ویژه است و مجموعه دولت در استان مرکزی در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

در این آیین پست ۶۳ کیلوولت برق مجتمع پیشگامان صنعت کاغذ و گلپونه پارس افتتاح و عملیات اجرایی تصفیه‌خانه پساب این کارخانه با ظرفیت ۲ هزار لیتر در شبانه‌روز آغاز شد.

این کارخانه تولید کننده سالانه ۸۰ هزار تن انواع کاغذ بسته‌بندی و کاغذهای بهداشتی در کشور است که برای ۳۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

۱۰۴ واحد تولید کاغذ با هفت هزار فرصت شغلی در کشور فعالیت دارند که هفت واحد آن در استان مرکزی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha