صف‌بندی دانشجویان شیلی، اکوادور و مکزیک علیه اسرائیل

تهران- ایرنا- با پیوستن دانشجویان شیلی و اکوادور به اعتراض‌های ضدصهیونیستی، دانشگاه ملی مکزیک نیز اعلام کرد که در مواجهه با جنگ غزه، توافق‌ها با دانشگاه‌های رژیم تل‌آویو را به منظور قطع روابط بررسی خواهد کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، دانشجویان دانشگاه‌های شیلی و اکوادور برای پایان دادن به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطین به اعتراض‌های هم‌صنف‌های در سراسر جهان پیوستند.

صف‌بندی دانشجویان شیلی، اکوادور و مکزیک علیه اسرائیل

دانشجویان اکوادوری: دولت، روابط با تل‌آویو را قطع کند

دانشجویان دانشگاه مرکزی اکوادور (UCE) از دنیل نوبوآ رئیس جمهوری این کشور خواستند روابط خود را با رژیم تل‌آویو قطع کند.

ماریا خوسه لارگو از اعضای کمیته همبستگی اکوادور با فلسطین، با اشاره به این تظاهرات ضد صهیونیستی گفت: به نظر من این یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در اکوادور انجام شده است.

وی اطمینان داد که این بسیج به منزله پیامی است تا دولت بداند که دانشجویان به روابط میان اکوادور و اسرائیل که نیروهای اشغالگر آن از ۷ اکتبر گذشته (۱۵ مهر) بیش از ۳۵ هزار و ۲۰۰ فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رسانده‌اند، توجه دارند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع دانشجویی، پرچم فلسطین و پارچه‌نوشته‌ای با عبارت «کمپ ضد صهیونیستی زنده باد فلسطین آزاد» در محل اردوی خود قرار دادند.

شری تاکِز یک فلسطینی مقیم اکوادور گفت: از حمایت شما از آرمان فلسطین تشکر می‌کنم. ما از شما می‌خواهیم که به مقاومت ادامه دهید. مردم فلسطین روی شما حساب می‌کنند.

دانشجویان این دانشگاه اکوادور از سایر موسسه‌های کشور خود خواستند به این تظاهرات مسالمت‌آمیز بپیوندند.

صف‌بندی دانشجویان شیلی، اکوادور و مکزیک علیه اسرائیل

دانشجویان شیلیایی: ما قطع روابط با اسرائیل نسل‌کش را خواستار هستیم

دانشجویان چندین دانشگاه شیلی نیز از گابریل بوریچ رئیس‌جمهوری این کشور خواستند تا روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را قطع کند.

آلدو بیالوبوس از اعضای کمیته همبستگی فلسطین دانشگاه شیلی تصریح کرد: ما از رئیس دانشگاه خود می‌خواهیم که از حالا تا روز دوشنبه، روابط خود را با نهادهای اسرائیل قطع کند و ما این درخواست را به دانشگاه شیلی ارائه می‌کنیم که دولت گابریل بوریچ روابط دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی خود را با یک رژیم نسل‌کش قطع کند.

دانشجویان در خانه مرکزی دانشگاه شیلی (Casa Central de la Universidad de Chile) در سانتیاگو گرد هم آمدند و همچنین هفتاد و ششمین سالگرد نکبت را به یاد آورند.

بیالوبوس گفت: بسیار مهم است که ما به این سالروز، در چارچوب بزرگ‌ترین نسل‌کشی در جهان بنگریم.

جوانان شیلیایی با شعارهای «مرگ کودکان بیگناه بس است»، «برهم زدن، قطع رابطه با اسرائیل» یا «جنگ نیست، نسل‌کشی است»، پایان دادن به نسل‌کشی اسرائیل در غزه را خواستار شدند.

صف‌بندی دانشجویان شیلی، اکوادور و مکزیک علیه اسرائیل

قطع روابط با تل‌آویو روی میز مهم‌ترین دانشگاه مکزیک

به گزارش تارنمای اسپوتنیک موندو، دانشگاه خودمختار ملی مکزیک (UNAM) نیز اعلام کرد موضوع قطع روابط با مراکز اسرائیل را «به تفصیل بررسی می‌کند و در صورت لزوم، موافقت‌نامه‌های همکاری دانشگاهی را با دانشگاه‌هایی در اسرائیل که هر گونه بیانیه‌ای برخلاف دستیابی به صلح و وظایف بشردوستانه ابراز کرده‌اند، به حالت تعلیق در می‌آورد».

این دانشگاه که مهم‌ترین دانشگاه در مکزیک و یکی از شناخته شده‌ترین دانشگاه‌های آمریکای لاتین است، اعلام کرد که با آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا/ UNRWA) تماس خواهد گرفت تا بر اساس اختیاراتی که قانون دانشگاه به آن اعطا می‌کند، هر گونه همکاری به نفع پناهندگان یا آوارگان فلسطینی را فراهم کند.

در حال حاضر، پردیس مرکزی دانشگاه مکزیک، میزبان اردویی است که توسط جامعه دانشجویی این دانشگاه به نفع آرمان فلسطین ترتیب داده شده است.

در این راستا، UNAM با درخواست آتش‌بس فوری و دائمی در غزه، از رژیم اسرائیل خواست تا دسترسی کامل و بدون محدودیت به تمام کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را تضمین کند.

اعتراض دانشجویان آمریکای لاتین در راستای موج تظاهرات علیه بمباران‌های اسرائیل در غزه است که از دانشگاه کلمبیا در آمریکا آغاز شد و امروز به بیش از ۱۰۰ دانشگاه آمریکا و بیش از ۹۰۰ دانشگاه در سراسر جهان گسترش یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha