۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبر: 85480598
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

رسانه‌گریزی مدیران آفتی برای امیدآفرینی در «جهاد تبیین»

سمنان - ایرنا - رسانه‌گریزی برخی مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی مانع تحقق «جهاد تبیین» به عنوان یک ضرورت در شرایط کنونی برای خنثی‌سازی دسیسه دشمنان در تهاجم فرهنگی است و انتظار می‌رود رفع این مساله در راستای امیدآفرینی مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهروندان بخش عظیم فرهنگ، ارزش‌ها و هنجارهای جامعه خود و سایر جوامع را از رسانه ها دریافت می کنند و رسانه‌ها بخش جدایی ناپذیر زندگی مردم در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی امروز محسوب می‌شوند.

بر این پایه، رسانه‌ها می‌توانند به عنوان یک دانشگاه برای شکوفایی و اعتلای فرهنگ جامعه ایفای نقش کنند و زبان هدایت جامعه باشند. ضعف در درک صحیح از جایگاه رسانه توسط برخی مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی سد و مانعی در جریان‌سازی، تحقق راهبردها و خنثی‌سازی دسیسه دشمنان است.

دشمنان اکنون از راهبرد «روایت» برای هجمه استفاده می‌کنند و به جرات می‌توان گفت «فضای مجازی» ابزار دست اصلی دشمنان برای رسیدن به اهداف شومشان است. باید به صورت راهبردی این تهدید به فرصت تبدیل شود و تحقق این راهبرد در گرو فعالیت روزافزون رسانه‌های داخلی با تقویت اعتبارات و حمایت مالی به منظور تامین تجهیزات به روز و نیروی انسانی خبره و در کنار آن، تبیین اهمیت جایگاه رسانه برای مدیران در بهبود ارتباط با مردم و امیدآفرینی است.

رسانه‌گریزی مدیران آفتی برای امیدآفرینی در «جهاد تبیین»

نقش رسانه ها در تحقق «جهاد تبیین»

به اعتقاد متخصصان، رسانه یکی از شاخص‌های ارکان توسعه یافتگی محسوب می شود که بر روند توسعه نیز نظارت دارد. رسانه می تواند با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در بخش‌های مختلف، توسعه‌یافتگیِ فراگیر، مقابله با تهاجم فرهنگی و تحقق «جهاد تبیین» را رقم بزنند.

«جهاد تبیین» در واقع یکی از راهبردهای مهم برای بیان حقایق و واقعیت‌ها و دستاوردهای بی‌نظیر نظام جمهوری اسلامی و کارشکنی‌های دشمنان قسم‌خورده و راهکاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی در جامعه و تقویت امیدآفرینی است. رهبر معظم انقلاب مکرر در رهنمودها تاکید بر «جهاد تبیین» به منظور اقناع افکار عمومی و خنثی سازی دسیسه دشمنان دارند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور نیز پاییز ۱۴۰۱ «جهاد تبیین» و آگاهی‌بخشی را از ماموریت‌های دغدغه‌مندان و دوستداران کشور عنوان و به صاحبان تریبون و فعالان رسانه‌ای تاکید کرد که «همه تلاش خود را برای تبیین واقعیت‌ها و روایت‌گری دقیق درباره ابعاد و پشت پرده آشوبگری‌ها به کار گیرند تا دشمن نتواند واقعیت را تحریف کند.»

رسانه‌گریزی مدیران آفتی برای امیدآفرینی در «جهاد تبیین»

جای خالی «وقف» برای ارتقای رسانه‌ها

رسانه‌ها سوای آنکه زمینه ساز ایجاد تحرک و پویایی فکری در بین افراد هستند، می‌توانند موجب یگانگی عاطفی، توسعه و نوسازی جوامع بشری باشند. نباید از نقش و تاثیر مثبت این رسانه ها بر شکوفایی اقتصادی، بالندگی سیاسی و توسعه اجتماعی غافل شویم و برای پیشگیری از غفلت باید مدیران نسبت به اهمیت رسانه توجیه شوند.

آنچه واضح است، امروز در میهن اسلامی باید بر اساس یک برنامه‌ریزی و تفکر جمعی تمامی تهدیدها را به فرصتی برای رشد و شکوفایی تبدیل کنیم و در این میان، باید از قدرت جادویی رسانه های نوین و برخط، فراگیر و تاثیرگذار، به عنوان ابراز ارتباطی برای توسعه کشور استفاده کرد تا شاهد آینده‌ای درخشان و پرامید در به ثمر رسیدن زیرساخت‌های فکری ـ فرهنگی باشیم و برای تحقق این راهبرد تامین مالی و تخصیص اعتبارات ویژه و استفاده از ظرفیت خیران و واقفان در کمک به بخش رسانه نیز نباید غافل بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha