امواج ناپایدار بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی که با خود بارش خفیف باران به همراه دارد، آذربایجان‌غربی را فرا گرفت.

اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت امواج ناپایدار جوی بیشتر در مناطق شمالی استان و به صورت افزایش ابر، رگبار خفیف باران و رعد و برق تا روز دوشنبه تداوم داشته و در جنوب استان فقط در مناطق مرتفع احتمال بارش وجود دارد.

وی اضافه کرد: فعالیت این امواج ناپایدار تغییر چندانی بر دمای هوا آذربایجان‌غربی ندارند و در این مدت تغییرات محسوس دما در منطقه پیش بینی نمی شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد درخصوص بارش ها در شبانه روز گذشته اظهار کرد: در این مدت بارش ها در چالدران یک میلی‌متر و در چایپاره و چند نقطه دیگر استان نیز کمتر از یک میلی‌متر گزارش شده است.

محمدپور افزود: در شبانه‌روز گذشته میاندوآب با حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب و چالدران با حداقل دمای ۲ درجه سانتی گراد خنک ترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هشت و ۲۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در خصوص موج جدید بارش از اواسط هفته جاری به استان نیز گفت: در صورت عدم تغییر جریانات هوا و تغییر مسیر حرکت این سامانه بارشی، روزهای نخست خرداد ماه در این منطقه با بارش باران همراه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha