امکان عرضه داروی بیماران خاص در هلال احمر مهاباد مهیا شد

مهاباد- ایرنا- رییس هلال احمر مهاباد گفت: امکان عرضه داروی بیماران خاص برای نخستین بار در داروخانه هلال احمر این شهرستان مهیا شد.

سلیمان فرازمهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در گذشته داروی بیماران خاص و سرطانی تنها در ارومیه عرضه می شد و بیماران و خانواده های آنان باید برای تحویل داروها به مرکز استان مراجعه می کردند.

وی اضافه کرد: اکنون با راه اندازی شرایط عرضه داروی بیماران خاص و سرطانی در داروخانه هلال احمر مهاباد، بیماران در جنوب آذربایجان غربی می توانند با در دست داشتن نسخه پزشک، انواع داروهای بیماران خاص را در این داروخانه تحویل بگیرند.

رییس هلال احمر مهاباد با بیان اینکه داروخانه هلال احمر در آذربایجان غربی تنها در شهرهای ارومیه و مهاباد راه اندازی شده است؛ اظهار کرد: داروهای بیماران خاص به اندازه کافی در این مرکز ذخیره شده و در این خصوص هیچ محدودیتی برای بیماران وجود ندارد.

فرازمهر ادامه داد: طبق قرارداد بیمه سلامت ۹۵ درصد هزینه دارویی، بیماران خاص توسط این صندوق بیمه ای پرداخت می شود و بخشی از هزینه دارویی افراد بی‌بضاعت نیز توسط هلال احمر پرداخت می شود.

وی گفت: در قالب این طرح که به طرح کمک هزینه درمانی نیازمندان مشهور است تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال هزینه درمانی افراد بی‌بضاعت در چهار مرحله توسط هلال احمر پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: افراد بی‌بضاعت که توان پرداخت هزینه های درمانی خود را نداشته باشند می توانند با مراجعه به داروخانه هلال احمر در این خصوص تشکیل پرونده دهند.

به گزارش ایرنا، در شهرستان مهاباد بیش از ۷۰۰ نفر امدادگر در دوره‌های عمومی و تخصصی امداد و نجات شرکت کردند که از این تعداد ۶۰۰ امدادگر در دوره‌های عمومی و بیش از ۱۱۰ امداگر و نجاتگر در دوره‌های تخصصی و تکمیلی امداد و نجات جمعیت هلال احمر شرکت کردند.

هم اکنون جمعیت هلال احمر مهاباد دارای ۲ پایگاه جاده‌ای در روستای «کله‌گاوی» در محور مهاباد - سردشت و پایگاه سه‌راه «دارلک» در محور مهاباد - ارومیه و یک پایگاه مرکزی در شهر مهاباد است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha