ساخت درمانگاه تامین اجتماعی بجنورد در ۲ سال؛ رهاوردی از تلاش و سرعت

بجنورد-ایرنا- ساخت درمانگاه تخصصی با زیربنای حدود پنج هزار متر مربع در۲ سال رهاوردی از تلاش و سرعت های دولت سیزدهم در توجه به زیر ساخت های درمانی و بهداشتی و خدمت به بیمه شدگان در استان خراسان شمالی است.

به گزارش ایرنا، ۳۵۰ هزار نفر معادل ۳۷ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند و با انجام خدمات درمانی در ۲ حوزه درمان مستقیم و غیر مستقیم که در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته، موجب رضایت مندی بیمه شدگان و مردم در حوزه درمان استان شده است.

مشکلات بیمه شده های این سازمان سال ها بدلیل نبود مراکز درمانی موجب رنجش مردم شده بود و از کمبود مراکز درمانی این سازمان گلایه داشتند ولی خوشبختانه با ساخت درمانگاه تخصصی بجنورد در دولت سیزدهم باعث رضایت مندی آنان شد.

نکته قابل تامل این است که ساخت این درمانگاه در ۱۷ مهرماه۱۴۰۰ آغاز و همزمان با دهه فجر سال گذشته و با حضور وزیر کشور افتتاح شد و این طرح در ۲ سال به نتیجه رسید.

سرانجام طرح در ۲ سال

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در این خصوص گفت: این درمانگاه با زیر بنای چهار هزار و ۶۵۰ متر مربع و با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در فضای بیمارستان ثامن الائمه (ع) بجنورد ساخته شد.

دکتر سعید صدرمنش افزود: این فضا در حالی در این بیمارستان ساخته شده است که درمانگاه تخصصی آن تنها در حدود ۴۰۰ متر مربع را شامل می شود.

وی افزود : درمانگاه تخصصی دارای کلینیک های مختلف است که باعث می شود ازدحام جمعیت را در سایر مراکز درمانی کاهش دهد و خدمت رسانی بهتر به بیمه شدگان و هم استانی ها فراهم شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه ساخت این درمانگاه از ۲ سال گذشته آغاز شده بود افزود: این درمانگاه دارای بخش اداری، عمومی و تخصصی است و همچنین بخش آندوسکوپی ،دندانپزشکی ،آزمایشگاه و سایر حوزه ها و بخش ها است.

وی افزود: از زمان آغاز به کار این درمانگاه (۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲) تاکنون ۱۰۲ هزار و ۲۳۰ نفر به این مرکز برای ویزیت سرپایی مراجعه کرده اند.

صدرمنش؛ تعداد پزشکان عمومی متخصص، فوق تخصص و دندانپزشک بیمارستان را ۷۲ نفر عنوان کرد.

ساخت درمانگاه تامین اجتماعی بجنورد در ۲ سال؛ رهاوردی از تلاش و سرعت

تلاش برای ارتقای طرح

صدرمنش در ادامه از ساخت بخش آزمایشگاه تخصصی در بیمارستان ثامن الائمه (ع) بجنورد نیز خبر داد و گفت: برای ایجاد این آزمایشگاه موافقت لازم گرفته شده است که به مجموعه بیمارستانی افزوده خواهد شد.

وی گفت: اینک ضریب اشغال تخت این بخش حدود ۹۰ درصد است که با ایجاد این بخش از اعزام بیماران بد حال به سایر استان ها جلوگیری می شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین بیماران بد حال بستری که نیاز به دریافت خدمات خاص از جمله دیالیز دارند در این امکان درمان و نیاز به جا به جایی بیمار نیست.

وی اضافه کرد: بخش آندوسکوپی نیز از ابتدای شهریورماه سال گذشته در بیمارستان ایجاد شده است و خدمت رسانی در ابتدا برای بیماران بستری آغاز شد و در حال حاضر برای بیماران سرپایی نیز انجام می شود.

وی گفت: بخش اورژانس بیمارستان نیز تخریب و ساخت مجدد آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

صدرمنش افزود: همچنین بخش اورژانس بیمارستان بعد از تکمیل از ۱۳ تخت به ۲۰ تخت و مساحت آن از ۶۰۰ متر مربع به یکهزار و ۳۰۰ متر مربع افزایش می یابد.

وی در خصوص بخش انبار دارویی این مرکز درمانی نیز گفت: این بخش در زمینی به مساحت یکهزار و ۶۵۰ متر مربع در حال ساخت است که تا اینک ۸۵ پیشرفت فیزیکی دارد و در نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان بجنورد ۱۱۳ تخت دارد افزود: با تلاش های صورت گرفته و نیاز استان تعداد تخت های بخش داخلی را از ۲۵ به ۲۹ ارتقا یافته و در این خصوص مجوزها نیز کسب شده است.

به گزارش ایرنا، ضریب پوشش بیمه‌ای در استان ۳۷ درصد است که این رقم نسبت به میانگین ۵۲ درصدی این شاخص در کشور، ۱۷ درصد عقب است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که به لحاظ ایجاد درآمد جزو استان های آخر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha