طرح فرهنگی تربیتی «تسنیم»؛ هدایتگر نسل جوان قرآنی

بندرعباس - ایرنا - ۱۷ پایگاه قرآنی مساجد در ۱۷ نقطه از هرمزگان تابستان امسال میزبان دومین دوره طرح قرآنی تربیتی «تسنیم» با محوریت حفظ ۲ جزء برای هدایت و تربیت نسل جوان و نوجوان قرآنی استان است.

به گزارش ایرنا، طرح فرهنگی تربیتی «تسنیم»، در واقع یک طرح قرآنی بوده که از سال گذشته به همت کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) و موسسه قرآنی بیت الزهرا(س) روستای کشپیری میناب و با هدف تربیت حافظان قرآن کریم به‌صورت گسترده‌ در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان درحال برگزاری است که زمینه را برای تربیت یک‌هزار و ۳۰۰ حافظ قرآن از استان‌های مختلف کشور فراهم کرده است.

نخستین نشست هماهنگی برگزاری دومین دوره طرح قرآنی تربیتی «تسنیم» روز شنبه نیز با محوریت حفظ ۲ جزء قرآن کریم با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، اسلام خواجه‌یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و امین میرانی مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) و موسسه قرآنی بیت الزهرا(س) روستای کشپیری میناب و جمعی از فعالان قرآنی در بندرعباس برگزار شد.

طرح فرهنگی تربیتی «تسنیم»؛ هدایتگر نسل جوان قرآنی

اجرای طرح قرآنی «تسنیم» تابستان ۱۴۰۳ در ۱۷ نقطه از هرمزگان

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) و موسسه قرآنی بیت الزهرا(س) روستای کشپیری از توابع میناب نیز گفت: دومین طرح قرآنی تربیتی شبانه روزی ۴۵ روزه «تسنیم» با محوریت حفظ ۲ جزء در ۲ بخش برادران و خواهران از ششم تیر تا ۱۲ مرداد با ظرفیت ۵۰۰ نفر در ۱۷ نقطه از استان هرمزگان اجرا خواهد شد.

امین میرانی بیان کرد: فراهم کردن زمینه برای تربیت حافظ قرآن و همچنین تربیت جوان مومن انقلابی از اهداف اجرای طرح قرآنی تربیتی «تسنیم» است

برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نیز بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از راه‌های رفع مهجوریت قرآن، راه اندازی کلاس‌های آموزش قرآن و برپایی کرسی‌های تلاوت در مساجد است.

اسلام خواجه‌یی، در ادامه با اشاره به تاکید رهبرمعظم انقلاب که فرمودند: «مسجد باید پایگاه قرآنی باشد»، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کنار برنامه‌های آموزشی با محوریت آموزش قرآن، کرسی‌های تلاوت را با بهره‌گیری از قاریان بومی به صورت هفتگی و ماهانه برگزار می‌کنند.

وی عنوان کرد: طرح قرآنی تربیتی «تسنیم» از سال گذشته با مجری گری کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) روستای کشپیری و با همکاری موسسه قرآنی بیت الزهرا(س)، ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان، سپاه امام سجاد(ع) و آموزش و پرورش در ۶نقطه استان اجرا شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان افزود: نوجوانان مسجدی شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان و بشاگرد و بخش‌های سندرک و توکهور-هشتبندی سال گذشته با شرکت در این طرح، حافظ ۲ جزء قرآن شدند.

راه‌اندازی مراکز شبانه روزی طرح قرآنی «تسنیم» در همه شهرستان‌ها

طرح فرهنگی تربیتی «تسنیم»؛ هدایتگر نسل جوان قرآنی

سردار اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز از اجرای طرح قرآنی تربیتی «تسنیم» به عنوان کاری بزرگ، ارزشمند و دلی یاد کرد و خواستار راه اندازی مراکز شبانه روزی این طرح در شهرستان‌های مختلف استان هرمزگان شد.

سردار اباذر سالاری با اشاره به نقش قرآن کریم در هدایت و رستگاری بشر، تنها راه نجات از تاریکی‌ها و آلودگی‌ها را پناه بردن به قرآن دانست و تصریح کرد: کسی که با قرآن آشنا و مانوس باشد، بعید است که در زندگی به بن بست برسد.

وی شعار امسال طرح تابستانه بسیج را «هر پایگاه، یک مرکز قرآنی» ذکر و تاکید کرد: اولویت برنامه‌های تابستانه پایگاه های بسیج باید آموزش روخوانی، روان خوانی، مفاهیم و حفظ قرآن باشد.

سردار سالاری در ادامه ضمن استقبال از طرح ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در راه اندازی کرسی‌های تلاوت در مساجد، گفت: کرسی‌های تلاوت قرآن به صورت هفتگی در مساجد شاخص برگزار و از طریق صدا و سیما و رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی و طرح تلاوت نور(قرائت یک صفحه قرآن بین الصلاتین) در مساجد نیز تقویت شود.

وی ، از خانواده امیر میرانی در روستای کشپیری استان هرمزگان که با تربیت فرزندان قرآنی و راه اندازی موسسه، زمینه را برای تربیت یکهزار و ۳۰۰ حافظ قرآن از استان‌های مختلف کشور فراهم کرده است، قدردانی کرد.

موفقیت ۴۰۰ نوجوان هرمزگانی در حفظ ۲ جزء قرآن

معاون تعلیم و تربیت سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در این نشست گفت: طرح قرآنی تربیتی تسنیم سال گذشته با محوریت کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) و موسسه قرآنی بیت الزهرا(س) کشپیری و با همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان، سپاه امام سجاد(ع) و آموزش و پرورش در ۶ نقطه از استان برگزار شد که خروجی بسیار خوبی به دنبال داشت.

حجت الاسلام لقمانی افزود: بیش از ۴۰۰ نفر از نوجوانان هرمزگانی با شرکت در نخستین دوره شبانه روزی طرح قرآنی تربیتی «تسنیم» موفق به حفظ ۲ جزء از قرآن شدند.

کانون‌های مساجد هرمزگان دارای یک‌هزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد روستایی و شهری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha