۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85480489
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

رشد ۲۶ پله‌ای گلستان در تبدیل مجوزهای کاغذی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
کد خبر: 85480489
رشد ۲۶ پله‌ای گلستان در تبدیل مجوزهای کاغذی

گرگان- ایرنا- معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان با اشاره به رتبه پنجم گلستان در تبدیل مجوزهای کاغذی گفت: تاکنون ۲۵ هزار و ۳۸۲ مجوز کسب و کار الکترونیکی در گلستان صادر شده است.

محمد دودانگی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حالی که استان گلستان اوایل اردیبهشت ماه امسال درقعر جدول تبدیل مجوزهای کاغذی قرار داشت با اقدامات انجام‌شده و همت جمعی، در مدت زمان کوتاهی در صدور شناسه یکتا، رشد ۲۶ پله‌ای را تجربه کرده و با ادامه این روند احتمالا جزو سه استان نخست کشور در صدور شناسه یکتا باشد.

وی ادامه داد: اقداماتی از جمله اطلاع‌رسانی گسترده از بستر رسانه‌ها، برگزاری جلسات مستمر، برپایی میز خدمت و حضور در شهرستان‌ها، تلاش فرمانداران و روسای صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان‌ها، رتبه استان گلستان در تبدیل مجوزهای کاغذی را بهبود بخشیده است.

معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان با بیان اینکه براساس قانون تمامی مجوزهای کاغذی باید با اخذ شناسه یکتا تبدیل به مجوزهای الکترونیکی شوند، افزود: وقت قانونی تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری تعیین شده بود اما براساس هماهنگی‌های انجام‌شده با مرکز، سامانه تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا هنوز باز است و افراد جا مانده می‌توانند برای ثبت‌نام و صدور شناسه یکتا اقدام کنند.

دودانگی تسریع در زمان تمدید و صدور مجوز را از جمله فواید اجرای طرح الکترونیکی کردن مجوز کسب‌وکار دانست و از صاحبان کسب و کارها و اصناف خواست به سامانه qr.mojavez.ir مراجعه کنند تا بتوانند به صورت رایگان و غیرحضوری مجوز کسب‌وکار خود را الکترونیکی کنند.

وی اضافه کرد: تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در مرحله نخست برای اصناف سراسر کشور اجرا می‌شود و در مراحل بعدی سایر فعالیت‌های تولیدی، اقتصادی و خدماتی هم مشمول این طرح خواهند شد.

به گزارش ایرنا، با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نام‌شان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در اداره‌های دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد.

متقاضیان می توانند با ورود فقط سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد مجوز و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha