تاسیسات زیرسطحی مانعی برای پیشرفت پروژه‌های شهری

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰
کد خبر: 85480470
تاسیسات زیرسطحی مانعی برای پیشرفت پروژه‌های شهری

تهران بزرگ - ایرنا - رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ معتقد است: تاسیسات زیر سطحی مانع بزرگی برای پیشرفت و تکمیل پروژه‌های شهری به ویژه در احداث تقاطع‌ها است.

به گزارش ایرنا ا ز پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ مصطفی زینی وند روز شنبه در خصوص پیگیری پروژه‌های عمرانی در شهر تهران توضیح داد و افزود: پروژه‌های عمرانی در دست اقدام و یا نیمه کاره در شهر تهران که به حمل و نقل عمومی باز می‌گردد یکی از مطالبات پلیس و مردم از مسوولان شهری است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳ طرح تقاطعی تعریف شد و در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: در صورت تکمیل آنها چیزی حدود ۱۸۰ کیلومتر از مسافت‌های اضافی تردد در شهر تهران حذف می‌شد و مردم نیز شاهد کاهش زمان سفر می‌شدند.

سرهنگ زینی وند ادامه داد: ۱۸ طرح تقاطعی در شهر تهران تا پایان سال ۱۴۰۲ و با پیگیری های صورت گرفته به بهره‌برداری رسید اما یک سری از این پروژه‌ها با سد بزرگی به نام مانع راه روبرو شدند که همان تاسیسات زیر سطحی نام دارد.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خطاب به مدیریت شهری یادآور شد: به هیچ وجه در ساخت بزرگراه‌ها، تغییر کاربری ندهید که این موضوع خود یکی از مشکلات ترافیکی تهران است.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: اصلاح هندسی، هوشمندسازی و مدیریت ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی و موضوعات شهرسازی معابر شهر تهران قطعاً می‌توانند در کنار سایر راهکارها باعث رفع گره‌های ترافیکی شوند.

سرهنگ زینی وند افزود: نمونه یک گره ترافیکی که در سال گذشته به آن اشاره کردیم و مشکل ترافیکی آن مرتفع شد در محدوده میدان صنعت بود که با اصلاح هندسی که صورت گرفت روانسازی ترافیک را در این محل شاهد هستیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از این پروژه‌ها پروژه تندگویان نواب بود که با احداث زیرگذر یک دسترسی به صورت همسطح در بزرگراه نواب تندگویان جریان‌های ترافیکی بدون آنکه با یکدیگر تداخل داشته باشند، از این محل عبور می‌کنند البته این پروژه هنوز تکمیل نشده است.

سرهنگ زینی وند گفت: یکی دیگر از پروژه‌ها ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی از بزرگراه شهید آوینی است، اجرای این دسترسی جدید باعث شد که هفت و نیم کیلومتر از مسافت‌های اضافه کم شود یعنی شهروندانی که برای زیارت حرم مطهر به این محل مراجعه می‌کردند مخصوصاً در اواخر هفته‌ها مجبور بودند از راه‌های دیگر مانند سلمان فارسی دور بزنند که همین موضوع باعث می‌شد هفت و نیم کیلومتر مسافت اضافه را طی کنند تا بتوانند به جنوب حرم برسند.

وی افزود: این دسترسی که از ضلع غرب بزرگراه شهید آوینی احداث شده دسترسی به خیابان زهره وند و میدان امام هادی ع را تامین کرده و باعث کاهش ترافیک، کاهش زمان سفر و کاهش مصرف سوخت گردیده است.

سرهنگ زینی وند گفت: تعریض کندرو بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال در بزرگراه شهید لشگری نیز داشتیم، رانندگانی که از مسیر بزرگراه شهید لشکری وارد بزرگراه آزادگان می‌شدند و در لاین کندرو قرار می‌گرفتند در ساعات اوج ترافیک در همان آنلاین قرار گرفته و شاهد ترافیک سنگین ساعت‌ها در این محل بودیم، مشکل با تعریض این محدوده زیر پل در معبر فرعی حل شده است.

وی تاکید کرد: میدان شهید تیموری نیز جوابگوی حجم بالای ترددها نبود کی میدان جمع آوری گردید و راهکار احداث تقاطع در آن اجرایی شد که الان شاهد نظم ترافیکی در این محدوده هستیم. سرهنگ زینی وند گفت: یکی از معضلاتی که ما در خصوص رفع گره‌های ترافیکی در سطح شهر تهران داریم موضوع زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری مانند خطوط گاز تلفن آب و غیره می‌باشد

سرهنگ زیی وند گفت: در کشورهای دیگر کانال مشترک خطوط انتقال گاز آب برق تلفن اسیس می‌گردد که همه این خطوط از داخل این کانال مشترک عبور می‌کند ولی ما در شهر تهران و در دیگر است شهرها این تونل مشترک تاسیسات شهری را نداریم.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: علی رغم اینکه این قانون در سال ۱۳۷۲ مصوب گردید و در سال ۱۳۸۴ آیین نامه اجرایی آن ابلاغ شد ولی ما همچنان کانال مشترک تاسیسات شهری را نمی‌بینیم.

وی اضافه کرد: در پروژه آبشناسان جنت آباد نیز ما به مشکل تاسیسات و زیرساخت برخورد کردیم و برای اجرای آن یک زمان مضاعف به زمان اجرای پروژه اضافه شده است که حداقل چندین برابر زمان نیاز هست.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یک دسترسی بسیار خوب و عالی برای بزرگراه جدید الاحداث شهید بروجردی که قطعه یک آن سال گذشته در جنوب تهران و در منطقه ۱۸ شهر تهران افتتاح گردید ایجاد شده که اگر ادامه این پروژه تکمیل گردد تا بزرگراه یادگار امام نیز پیش خواهد رفت.

سرهنگ زینی وند افزود: دوستان در حوزه شهرسازی در این خصوص نباید اقدامی بکنند که چند سال دیگر همانند بزرگراه امام علی علیه السلام که به حد اشباع تراکم رسیده است بگویند، پروژه بروجردی هم به حد اشباع خود رسیده و دوباره نباید بگوییم که باید به سمت احداث بزرگراه و معبر جدید برای رفع ترافیک در این محل باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha