۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85480430
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرد و خاک با منشا کشور عراق تا اواخر وقت امروز در خوزستان ادامه دارد

اهواز - ایرنا - اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به ورود توده گرد و خاک از کشور عراق و تداوم آن تا اواخر وقت امروز شنبه در سطح استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: ورود و تاثیر گرد و خاک از کشور عراق از اوایل وقت امروز شنبه تا اوایل شب در مناطق غرب، جنوب غرب، مناطق مرکزی و جنوبی استان سبب کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک خواهد شد.

به گفته محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان تا اواسط هفته جاری، پدیده غالب وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه ای است و احتمال خیزش گرد و خاک های محلی و موقتی در مناطق جنوبی، غربی و تا حدودی مرکزی استان وجود دارد.

بر اساس اعلام دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان فعالیت مدارس و ادارات امروز به روال عادی ادامه دارد.

به گزارش ایرنا براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های استانداری، حفاری، نیوساید و اداره کل محیط زیست در شهر اهواز و شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان و کارون با شاخص‌ ۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت خطرناک تنفسی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha