۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۴
کد خبر: 85480412
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سیل به ۲۰ روستای «صالح آباد» خراسان رضوی خسارت وارد کرد+فیلم

مشهد-ایرنا- معاون فرماندار شهرستان «صالح آباد» در شرق خراسان رضوی گفت: وقوع سیلاب‌های اخیر دستکم به ۲۰ روستای این شهرستان مرزی استان در حوزه‌های کشاورزی، آب و برق و تاسیسات راه بین‌شهری و روستایی خسارت وارد کرد.

مرتضی یوسفی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برق شماری از روستاها و همچنین تاسیسات آب شرب شهر صالح‌آباد بواسطه سیل دیروز قطع شد که اکنون برق وصل شده و خدمات مربوطه برقرار است.

وی گفت: علاوه بر انسداد موقت جاده اصلی صالح آباد به تربت جام، جاده مرزی صالح آباد به سرخس در مجاورت یکی از پاسگاه های مرزی نیز دچار آسیب جدی شده و از بین رفته که مسیر دسترسی برای آن ایجاد شده است.

معاون فرماندار صالح آباد ادامه داد: دیروز سیلاب شدیدی در روستای "درازآب" این شهرستان به وقوع پیوست و ارتفاع آب به ۶ متر رسید.

به گفته وی، سیل در این روستا یک دستگاه تراکتور را با خود برد.

یوسفی از خسارت عمده به بخش های کشاورزی، تاسیسات آب شرب روستایی و راه های روستایی خبر داد و اعلام کرد: برآورد خسارت وارده به این بخش ها در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، شهرستان صالح آباد با ۵۵ هزار نفر جمعیت و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن شهرهای صالح آباد و جنت‌آباد هستند و بقیه نیز با کشاورزی دیم در ۹۱ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha