دانشگاه مدیپول ترکیه علاقمند به روابط گردشگری سلامت با تبریز است

تبریز-ایرنا- دانشگاه مدیپول استانبول که در زمینه بهداشت و سلامت فعالیت دارد، علاقمند به توسعه همکاری ها با دانشگاه علوم پزشکی تبریز و نیز روابط گردشگری سلامت با آذربایجان شرقی است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، "مراد بل‌تک" مدیر امور همکاری های بین المللی دانشگاه مدیپول ترکیه در دیدار با مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه اشتراکات دینی، زبانی و فرهنگی بین تبریز و استانبول لزوم توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی را اجتناب ناپذیر می کند، خواستار توسعه این همکاری ها در زمینه ها و عرصه های گوناگون علوم پزشکی با آذربایجان شرقی شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز اهمیت ویژه و منطقه ای دارد، اظهار کرد: توسعه روابط بین این دانشگاه و دانشگاه مدیپول ترکیه می تواند منجر به فواید بیشمار برای هر دو طرف باشد.

بل تک ادامه داد: با توجه به ویژگی های برجسته آذربایجان شرقی و به خصوص مراکز علمی و تحقیقاتی علوم پزشکی تبریز، توسعه همکاری های علمی متقابل می تواند در توسعه علمی منطقه نیز تاثیر گذار بوده و باعث افزایش تردد شهروندان ۲ طرف شود.

وی توسعه گردشگری سلامت بین تبریز و استانبول را دارای اهمیت زیاد دانست و یادآور شد: با توسعه گردشگری سلامت زمینه برای همکاری های هر چه بیشتر بین ایران و ترکیه و دانشگاه های پزشکی ۲ کشور فراهم می شود.

بل تک با بیان اینکه دانشگاه مدیپول استانبول جزو دانشگاه های بخش خصوصی و مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه است، گفت: این مجموعه علمی دارای ۱۲ دانشکده است که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده و به ۲ زبان ترکی و انگلیسی فعالیت می کند.

وی تعداد دانشجویان دانشگاه مدیپول ترکیه را حدود ۴۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌های خصوصی برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه است که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های اروپا و آسیای غربی رتبه ۵۸ را کسب کرده است.

به گزارش ایرنا، جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این دیدار بر لزوم گسترش همکاری های علمی، آموزشی، درمانی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه مدیپول کشور ترکیه تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تمام امکانات خود آماده همه نوع همکاری با دانشگاه مدیپول ترکیه است.

توسعه روابط علمی با کشورهای دوست و مسلمان اولویت داتنشگاه علوم پزشکی تبریز است

جواد احمدیان توسعه روابط علمی مطلوب با تمامی کشورها به خصوص کشور مسلمان، دوست، برادر و همسایه ترکیه را از اولویت های مهم دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز بعد از دانشگاه های تهران و شهید بهشتی در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان یکی از دانشگاه های بزرگ ایران دارای واحدهای درمانی، آموزشی، تجهیزاتی، تحقیقاتی و بهداشتی قوی که در منطقه و جهان پرآوازه و پیشرو است.

احمدیان با اشاره به ظرفیت های ارتباطات بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: از لحاظ تحقیقاتی، بهداشتی، درمانی، آموزشی آمادگی دانشگاه را برای مبادله، بیمار، اساتید، دانشجو، توریسم سلامت با طرف های ترکیه ای اعلام می کنم.

وی ابراز امیدواری کرد با بازدید مدیران دانشگاه مدیپول ترکیه از بیمارستان های دولتی و خصوصی شهر تبریز و مشاهده مراکز تحقیقاتی مجهز و مدرن، زمینه های لازم برای بسط ارتباطات بین ترکیه و ایران به وجود آید.

احمدیان با بیان اینکه در ایران خدمات بهداشتی و درمانی با قیمت مناسبی تامین و عرضه می شود، افزود: از لحاظ اقتصادی نیز فرصتی مناسب برای توسعه ارتباطات با مراکز دانشگاهی کشورهای همسایه از جمله ترکیه وجود دارد.

وی گفت: ما نیز علاقمند به افزایش ارتباط دانشگاه علوم پزشکی تبریز با دانشگاه مدیپول ترکیه از جهات علمی، عملی، تحقیقاتی، بهداشتی، درمانی، تجهیزاتی، آموزشی، گردشگری سلامت، استفاده از هوش مصنوعی، تاسیس شعبه بین المللی آموزش، شرکت درپایان نامه ها، پروژه ها، تحقیقات و مقالات مشترک، تکنولوژی های جدید هستیم.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی با داشتن حدود ۹ هزار دانشجو در ۲۰۰ رشته تحصیلی و ۳۳ واحد آموزشی جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و در زمان حاضر ۴۰۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۸۷۵ عضو هیات علمی دارد و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی تاکنون حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارایه کرده است.

۱۳ مرکز آموزشی و درمانی، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، توسعه و رشد فناوری و تعداد ۱۹ شبکه بهداشت از جمله امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha