۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۰۵
کد خبر: 85480363
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خسارت‌های باران به کشاورزی ممسنی فارس/ چه تدابیری اتخاذ شد؟

شیراز- ایرنا - بارندگی‌های اخیر در استان فارس خسارت قابل‌توجهی به بخش کشاورزی نورآباد ممسنی زد ، به گونه‌ای که رئیس سازمان جهاد کشاورزی از مزارع خسارت دیده از سیل اخیر در این شهرستان بازدید کرد و گفت کشاورزان خسارت دیده می‌توانند از مفاد قانون بودجه ۱۴۰۳ مبنی بر بخشودگی سود و امهال سه ساله تسهیلات دریافتی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش‌های اخیر در استان فارس خسارات بسیاری به برخی مزارع و اراضی کشاورزی وارد کرد؛ ۱۰ اردیبهشت‌ماه بود که مدیرکل هواشناسی استان فارس با اعلام وضعیت سطح نارنجی گفت: فعالیت سامانه بارش باران، گاهی رگبار، همراه با رعد و برق ، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق تکرگ از چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان وقت جمعه چهاردهم همین ماه در شیراز و استان ادامه دارد.

این ‌سامانه برای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در استان به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی در شهرستان‌های مُهر، لامرد،‌ لارستان،‌ گراش، اوز، قیرو کارزین، خنج، جهرم، فسا،‌ استهبان،‌ نی‌ریز،‌ فیروز آباد،‌ فراشبند، رستم و کازرون پیش‌بینی شد.

خسارت‌های باران به کشاورزی ممسنی فارس/ چه تدابیری اتخاذ شد؟

نور آباد ممسنی که در فاصله ۱۵۸ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد نیز از جمله شهرستان‌هایی بود که تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفت و خسارت‌های قابل توجهی از این بارندگی‌ها متحمل شد؛ خساراتی که موجبات بازدید رئیس جهاد کشاورزی فارس از مناطق سیل زده این شهرستان را فراهم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ضمن بازدید از مزارع خسارت دیده از سیل اخیر در این شهرستان اعلام کرد: کشاورزان خسارت دیده می‌توانند از مفاد قانون بودجه ۱۴۰۳ مبنی بر بخشودگی سود و امهال سه ساله تسهیلات دریافتی بهره‌مند شوند.

مجتبی دهقان‌پور ادامه داد: خسارت‌های وارد شده مربوط به سیل چهاردهم اردیبهشت ماه است و براساس هماهنگی با فرماندار شهرستان ممسنی و با حمایت استاندار فارس اقدامات لازم به منظور ارسال کمک‌های حمایتی به خصوص معیشتی و جبران خسارت انجام خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات جهادی فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ممسنی، گفت: در زمینه لایروبی قنوات و کانال‌های آبیاری و بازگشایی جاده‌های بین مزارع اقدامات خوبی صورت گرفته که رضایت‌مندی مردم منطقه را به همراه داشته و جای تقدیر دارد.

به گفته او آسیب‌های وارد شده به حوزه آب و خاک متناسب با اعتباراتی که به استان فارس تخصیص داده شده بررسی و برای جبران خسارت کمک های لازم صورت خواهد گرفت.

خسارت‌های باران به کشاورزی ممسنی فارس/ چه تدابیری اتخاذ شد؟

ایجاد صنایع فرآوری گوجه فرنگی با مشارکت مردم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس که معتقد است به دلیل مرغوبیت خاک شهرستان ممسنی، گوجه فرنگی یکی از محصولات عمده این شهرستان محسوب می‌شود، افزود: ایجاد یک کارخانه صنایع فرآوری گوجه‌فرنگی با ظرفیت تولید مناسب یکی از مواردی است که با استفاده از ظرفیت مشارکت مردم محقق خواهد شد.

او با تاکید بر ایجاد صندوق حمایت از اشتغال و تولید در شهرستان ممسنی، افزود: مردم شهرستان با سرمایه‌گذاری‌های خرد در این صندوق و ایجاد یک انجمن هیات موسس می‌توانند اقدام به راه اندازی صنایع تبدیلی تولید رب گوجه فرنگی کنند.

به گفته دهقان پور ایجاد صنایع تبدیلی افزون بر اینکه از ارسال محصول به مسافت دور و افزایش ضایعات کشاورزی جلوگیری می‌کند، ارزش افزوده محصولات برای تولیدکننده را بیشتر خواهد کرد و به عبارتی سهم تولیدکننده از قیمت نهایی محصول بالا می‌رود که در نهایت رضامندی را برای کشاورز ما به همراه دارد.

او به کشاورزان و سرمایه‌گذاران شهرستان ممسنی توصیه کرد که با توجه به قابلیت این شهرستان و تولید خوب گوجه‌فرنگی، سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی این محصول می‌تواند بسیار سودآور باشد و قطعا بعد از ۲ الی سه سال به دوران سود مطلوب می‌رسد و سهامداران می‌توانند از این قضیه منتفع شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha