استاندار خراسان رضوی: باید آماده مقابله با سیل احتمالی باشیم

مشهد -ایرنا- استاندار خراسان رضوی بر رسیدگی به آسیب‌دیدگان ناشی از سیلاب در شهرستان کلات تاکید کرد و گفت: باید با تمام توان برای وضعیت‌های احتمالی سیل پیش رو آمادگی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا از استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری عصر جمعه و در ادامه بازدید از مناطق مختلف سیل زده شهرستان های فریمان، سرخس و کلات ضمن حضور در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کلات، بر رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان ناشی از سیلاب تاکید و اظهار کرد: اگر خسارتی به زیرساخت‌ها وارد شده است بلافاصله باید جبران شده و یک پایداری نسبی را در این حوزه‌ها داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: ارزیابی و شناسایی خسارات احتمالی در مرحله بعدی باید در برنامه قرار گیرد و برنامه ریزی جهت جبران آسیب‌ها در دستور کار باشد.

فرماندار شهرستان کلات نیز گفت: با توجه به بارش سنگین باران اطلاع‌رسانی مناسب بخشداران، دهیاران و فضای رسانه‌ای شهرستان در جلوگیری از خسارات جانی تاثیرگذار بود.

علی صلاحی با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان کلات و اقدامات اجرا شده پیرامون مدیریت بارندگی‌ها اظهار کرد: شهرستان کلات با یک بارندگی در هزار مسجد روبرو گردید که این بارش موجب شد به معابر شهری و روستایی خساراتی وارد شود.

او ادامه داد: در حوزه آب شرب و گاز مصرفی روستای کالو و کرناوه، شرایط در حال پیگیری و مدیریت است. همچنین راه دسترسی بین کلات و درگز مرمت شده و تردد ادامه دارد. فیبر نوری و ارتباطات شهرستان نیز که آسیب دیده بود، خوشبختانه به حالت طبیعی برگشته است.

فرماندار شهرستان کلات بیان کرد: تقریبا بازگشایی راه‌های دسترسی بخش هزار مسجد تمام شده و فقط روستای سنگ دیوار باقی مانده است که تا فردا مشکل آن مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه خساراتی به زمین‌های کشاورزی، اراضی شالیزار و محصولات باغی وارد شده است، عنوان کرد: کارشناسان مربوطه در حال ارزیابی میزان خسارات این بخش هستند.

صلاحی خطاب به مردم این شهرستان ابراز کرد: از همراهی و همکاری مردم شهرستان در موضوعات مدیریت بحران قدردانی می‌کنم. باید گفت مردم کلات با توجه به شناختی که از وضعیت جغرافیایی کلات دارند معمولا توصیه‌ها را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: شب گذشته در منطقه هزار مسجد طبق آمار هواشناسی حدود ۵۰ میلی متر بارش باران داشتیم.

صلاحی افزود: با توجه به اینکه شهرستان کلات همواره مقصد گردشگری بوده است، از گردشگران و مسافران درخواست داریم با وجود شرایط جوی از تردد در مسیر رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

بر اساس آخرین گزارش ها، سیل روز چهارشنبه در استان خراسان رضوی تاکنون هشت فوتی داشته است که پنج نفر آنان در شهرستان مشهد و ۲ نفر دیگر نیز در فریمان و یک نفر در روستای «سرغایه» جان باخته‌اند.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی از روز سه‌شنبه سامانه بارشی پرقدرتی در استان فعال شد، این سامانه تا اوایل هفته آینده بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه، بارش تگرگ توام با وزش باد شدید و آبگرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی دارد.

هواشناسی خراسان رضوی همچنین نسبت به بارش تگرگ، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان در این فاصله زمانی هشدار داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha